پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

دریافت وام 300 میلیون تومانی بانک تجارت

24 خرداد 1401
دریافت  وام 300 میلیون تومانی بانک تجارت

به گزارش بانک اول متقاضیانی که مایل به دریافت تسهیلات طرح فردا هستند باید سپرده سرمایه گذاری بلندمدت یک ساله بانک تجارت را داشته باشند. به اصل سپرده سود 5 درصد بانکی تعلق می‌گیرد.

اما نرخ تسهیلات با سود سپرده متفاوت است و با توجه به مبلغ وام و مدت زمان بازپرداخت تعیین می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 36 ماه اعلام شده است.

طبق اعلام قبلی بانک تجارت، میزان تسهیلات اعطایی تا دو برابر مبلغ سپرده متقاضیان واجد شرایط است. سقف میزان تسهیلات برای هر گروه از اصناف تفاوت دارد. حداکثر مبلغ این وام به فعالان حوزه طلا و جواهر و پزشکان متخصص، دندان پزشکان و همچنین داروسازان تعلق می‌گیرد. اصناف، مشتریان فعلی بانک، حداکثر امکان دریافت 300 میلیون وام از این طرح را دارند.

متقاضیان برای دریافت این نوع تسهیلات باید ضامن معتبر بانکی داشته باشند. تعداد ضامن‌ها و مدارک مورد نظر پس از مشخص شدن مبلغ وام، به متقاضیان اعلام خواهد شد. ضمنا نداشتن بدهی جاری و چک برگشتی در سیستم بانکی هم از دیگر شرایط لازم برای دریافت این نوع وام است.

یک نمونه از طرح تسهیلاتی فردا

در صورتی که فردی مبلغ 300 میلیون تومان وام این بانک را با نرخ 15 درصد و زمان بازپرداخت 36 ماه دریافت کند، ماهیانه باید 10 میلیون و 399 هزار و 599 تومان قسط بپردازد. در صورتی که مدارک و مستندات فرد آماده و اعتبارسنجی هم به پایان رسیده باشد، بانک تجارت مبلغ وام را حداکثر تا 24 ساعت بعد به حساب فرد واریز می‌کند. افراد به منظور کسب اطلاع بیشتر درباره تسهیلات فردا می‌توانند به وبسایت بانک تجارت مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها