پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه غیر حضوری

24 خرداد 1401
افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه غیر حضوری

بانک های ترکیه

با گسترش کارهای فریلنسینگ و درآمدهای دلار در بین ایرانیان یکی از مواردی که موجب مشکلات زیادی در بین متخصصین ایرانی به وجود آمد نقد کردن درآمد شخصی خود بود.

در این مقاله نحوه  افتتاح حساب بانکی بین المللی در ترکیه  را میخواهیم توضیح دهیم.

افتتاح حساب بین المللی

از آنجایی که کشور ایران تحریم هست و بانک های ایران به شبکه جهانی سوییفت متصل نیستند باعث شده که خیلی از جوانان متخصص ایران برای نقد کردن درآمد دلاری خود به صراف ها مراجعه کنند.

البته این روش به ظاهر خوبی برای نقد کردن درآمد است اما همه کسانی که با این سیستم کار کرده اند به خوبی میدانند که کارمزد این کار به قدری بالا است که بعد از چند بار موجب پشیمانی میشود.

حتی اگر کارمزد پایینی هم داشته باشد باز هم شما برای پولی که با زحمت به دست اورده اید باید مبلغی را به عنوان کارمزد از دست بدهید.

حتی شما امکان رزرو هتل در خارج از کشور به صورت مستقیم ندارید و متاسفانه باز هم مبلغ زیادی را برای سایت های واسطه باید در نظر داشته باشید.

همچنین برای خرید ملک در استانبول نیاز به حساب بانکی دارید.

اما تمامی این مشکلات و معضلاتی که در بالا به آن اشاره شد با راحتترین کار امکان قابل حل شدن است.

چاره این کار باز کردن حساب بانکی در کشور ترکیه است. اما چرا کشور ترکیه؟

افتتاح حساب در کشور ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه

شما هم میدانید که در کشورهای اطراف ایران برای باز کردن حساب بانکی  بین المللی چند کشور محدود وجود دارد که میتوان حساب متصل به ویزا کارت یا مستر کارت افتتاح کرد. این کشورهای قابل استفاده دبی، ارمنستان و ترکیه هستند.

کشور ارمنستان با توجه مسدود کردن شمار زیادی از حساب های ایرانیان در همین ابتدای مقایسه حذف میشود.

اما در دبی به دلیل هزینه های بالا و قوانین بسیار سنگین برای ایرانیان عملا افتتاح حساب  بین المللی شرایطی مشابه ارمنستان را رقم میزند اما پرهزینه تر !

در نهایت کشور ترکیه با توجه به سیاست باز که نسبت سرمایه گذاران خارجی به خصوص ایران نشان داده است به راحتی میتوان با وجود یک وکیل همراه حساب ارزی متصل به سوییفت به همراه ویزا کارت یا مستر کارت افتتاح کرد.

اما چرا نمیتوان شخصا به افتتاح حساب بانکی بین المللی در کشور ترکیه پرداخت؟

افتتاح حساب بین المللی  به همراه وکیل غیر حضوری

به طور کلی و بدون تعارف باید گفت علارقم اینکه کشور ترکیه روی خوش به ایرانیان نشان داده است اما به هرحال با احتیاط نیز برخورد میکند.

شما به عنوان یک خارجی (ایرانی) در کشور ترکیه خیلی راحت هم نمیتوانید حساب بانکی در هر بانکی داشته باشید.

در ابتدا باید یک خانه اجاره کنید که از طریق این خانه اقدام به درخواست اقامت کوتاه مدت کنید و بعد از انجام مراحل اداری بعد از اقامت میتوانید اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

تازه ! در این حالت هم شما باید مبالغی در حدود 3 هزار دلار به مدت سه ماه در حسابتان مسدود کنید و فقط نیز میتوانید حساب دبیت داشته باشید.

اما شرکت ترکیه هلپر میتواند بدون داشتن اقامت ترکیه و فقط با پاسپورت ایران شما ظرف مدت فقط یک روز حساب بانکی دبیت و کردیت کارت را برای شما افتتاح کند.

اما حساب های غیر حضوری در ترکیه بسته می شوند.

زیرا بر اساس قانون جدید بانکداری ترکیه هیچ بانکی حق افتتاح حساب غیر حضوری  در ترکیه را ندارد.

این درحالی است که هزینه ای که شما در بانک قرار میدهید بسیار پایین از میزانی است که شما در حالت عادی به بانک مراجعه می کنید و نکته مهم مسدود نشدن این مقدار مبلغ در بانک است.

اما کردیت کارت به چه کاری میاد؟ قوانینش به چه صورت است؟

بانک های ترکیه برای افتتاح حساب

از جمله بهرتین بانک های ترکیه برای باز کردن حساب بانک های ایش بانک و زراعت بانک ترکیه هستند.

در زراعت بانک ترکیه می توانید بدون نیاز به اقامت و با پاسپورت حساب باز کنید.

اما ایش بانک حتما باید اقامت ترکیه داشته باشید.

برای آگاهی از نحوه دریافت اقامت ترکیه آسان مقاله اقامت ترکیه و روش دریافت کیملیک  را بخوانید.

کردیت کارت ( credit card ) چیست؟

اگر بر روی کارت های بانکی ایران دقت کرده باشید، عنوان دبیت کارت (debit card  ) را مشاهده میکنید.

اما در ایران خدماتی به عنوان کردیت کارت وجود ندارد. کردیت کارت به معنای کارت اعتباری است، یعنی به واسطه هزینه ای که شما در بانک قرار داده اید بانک به شما اعتبار میدهد.

مثلا شما در بانک مبلغ 1000 دلار را قرار میدهید و بانک به شما یک حساب کردیت با محدوده 1000 دلار میدهد.

در این حالت شما با خرج هر مقدار پول از این مبلغ 1000 دلار ، در انتهای ماه باید آن را به بانک برگردانید. اما چرا بانک باید از پول خودمان به ما اعتبار دهد؟

در واقع چون شما کارت اعتباری کردیت دارید، سایت یا شرکتی که شما از طریق کارت کردیت از آن خدمات میگیرید، به اعتبار بانک به شما خدمات میدهد.

به این صورت در حال حاضر تمامی سایت های رزرو هتل و خودرو ، خرید های قسطی ، بسیاری از خدمات گوگل و خیلی از سایت های دیگر در صورتی به شما خدمات میدهند که شما کارت اعتباری کردیت ارائه دهید.

اما تا اینجا همه مفاهیم بانکی در خارج از کشور را متوجه شدیم، حالا این حساب های غیر حضوری بانک زراعت به ما مستر کارت هم میدهند؟

مستر کارت و ویزا کارت بین المللی

به طور کلی مستر و ویزا کارت یک کارت مجزا نیست. این اشتباهی هست که اغلب به آن اشاره میشود.

مستر و ویزا کارت یک خدمت بانکداری است که بانک زراعت ترکیه نیز آن را به مشتریان خود ارائه میدهد.

همچنین از دیگر خدمات بانک زراعت دریافت سوییفت از هر جای دنیا به حساب مشتریان خود است.

به این صورت شما با ارائه آیبان ( IBAN ) خود به هر شخصی که حساب دارای سوییفت است میتوانید دریافت وجه به صورت مستقیم داشته باشید.

به واسطه خدمات مستر یا ویزا کارت نیز شما میتوانید با کارت بانکی خود در هرجای دنیا که خودپرداز ( ATM ) متصل به مستر یا ویزا کارت داشته باشد ( تمامی کشورهای اروپایی، آمریکایی، استرالیا، کشورهای غرب آسیا، کشور های حوزه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی خودپرداز متصل به سیستم مستر یا ویزا کارت هستند ) میتوانید پول نقد بگیرید.

اما ایا خدماتی که میشه از ویزا و مستر کارت گرفت به همین موارد ختم میشه؟ قطعا نه.

ویزا و مسترکارت فیزیکی با حساب بین المللی

کردیت کارت

کمپانی مستر و ویزا کارت با توزیع کارت های خود در سطح جهان معروفترین شبکه های مالی در دنیا به حساب می آیند. این شرکت های بزرگ در تمام دنیا مانند سایر برندهای مطرح دنیا همواره خدمات و تسهیلات ویژه ای به مشتریان خود می دهند که باعث توسعه بیشتر آنها در سطح دنیا شود.

اولین خدماتی که شما میتونید با داشتن این نوع کارت بانکی انجام بدید خرید های اینترنتی از هر سایت در هر کجای دنیا است.

این سایت ها به دلیل اینکه تخفیفات بسیار زیادی برای شما دارند قطعا خیلی به صرفه تر از خرید از طریق واسطه ها است.

شما با داشتن ویزا یا مستر کارت میتوانید به راحتی در سایت ها تدریس آنلاین، دانش خودتان را بالا ببرید یا برای خرید سرور از سایت های واسط استفاده نکنید و به طور مستقیم خودتان اقدام کنید.

سفر ارزان شاید موردی باشد که برای خیلی ها شیرین باشد.

همانطور که گفته شد، شما میتوانید با استفاده از این نوع کارت های بانکی از سایت های رزرو هتل و بلیط هواپیما با تخفیفات بسیار زیاد استفاده کنید.

حتی میتوانید به راحتی در سایت هایی مانند ایر بی اند بی خانه روزانه با قیمت های بسیار مناسب در هر کجای دنیا اجاره کنید.

طبق قوانین کشور ایران، در حال حاضر شما میتوانید با هر بار خروج از کشور بیشتر از 5 هزار دلار نمیتوانید با خود حمل کنید، اما با داشتن کارت های بانکی بین المللی شما از حمل پول به صورت نقدی بی نیاز میشوید و میتوانید هر مقدار حجم پول که خواستید با خودتان حمل کنید. همچنین خطرات ناشی از حمل نقدی پول را به حداقل میرسانید.

گزینه بعدی اتصال کارت بانکی به سیستم گوگل ولت یا همان کیف پول گوگل است. کیف پول گوگل خدمات بسیار زیاد با کارمزد های بسیار پایین برای مشتریان خود دارد.

 خود خدمات گوگل پی یا گوگل ولت تخفیفات بسیار زیادی را برای مشتریان خود به همراه دارد.

جمع بندی افتتاح حساب بانکی بین المللی

در نهایت اگر شما قصد کار کردن به صورت فریلنسری، اقدام برای سفر به کشورهای دیگر، استفاده از خدمات گوگل یا سایت های دیگر دارید و یا حتی استفاده از سایت ها و خدمات بین المللی با تخفیفات بسیار مناسب و حمل پول با هر میزان با امنیت بسیار بالا ، بهترین گزینه افتتاح یک حساب بانکی در کشور ترکیه است.

توجه داشته باشید شرکت ترکیه هلپر با سابقه مثبت چندین ساله با کمترین هزینه میتواند برای شما حساب بانکی به همراه کردیت کارت متصل به سیستم بانکی بین المللی ویزا یا مستر کارت افتتاح کند.

برای افتتاح حساب کافی است به سایت این شرکت مراجعه کنید و یا با شماره تلفن واتس اپ 00905349285066 پیامی ارسال کنید.

 

اخبار مرتبط
بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا دولت کانادا با ارائه قوانین حمایتی، سعی در جذب نیروی کار و دانشجویان دارد . به این ترتیب و برای استفاده از این فرصت استثنایی شما باید بهترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم‌پرداخت: مهاجرت تحصیلی به کانادا مهاجرت تحصیلی برای چه کسانی مناسب است؟ ● اگر دانشجو هستید یا به هر دلیلی قصد ادامه تحصیل دارید ● اگر امکان دریافت ورک‌پرمیت(اجازه کار) یا استارتاپ ویزای کانادا را ندارید
عوامل موثر بر هزینه رزرو هتل دوحه انتخاب هتل مناسب با توجه به بودجه و سلیقه‌تان، از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی سفرتان است. تنوع هتل‌ها در دوحه بسیار زیاد است و از هتل‌های ۵ ستاره لوکس تا هتل‌های ارزان‌قیمت و هاستل‌ها را می‌توانید در این شهر پیدا کنید. هر چه مدیریت بودجه برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد طبیعتا باید اقامتگاه‌های ارزانتر را بررسی و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها