چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

24 خرداد 1401
شرایط دریافت وام خرید خودرو از بانک‌ها

به گزارش بانک اول شرایط دریافت وام خرید خودرو تقریبا در تمامی بانک‌ها یکسان است. در وهله نخست گیرنده وام باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد و در سیستم بانکی سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقعه نداشته باشد. همچنین میزان درآمد ماهانه فرد و ضامن‌ها نیز مهم است.

تفاوت وام و خرید قسطی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها و خرید قسطی موضوع ضامن است.

در شرایط خرید قسطی از شرکت‌ها، سند خودرو توسط شرکت فروشنده رهن می‌شود و تا پایان اقساط، رهن باقی می‌ماند.

یکی از تفاوت‌های اصلی پرداخت وام خودرو توسط بانک‌ها با شرکت‌‌های لیزینگ و همچنین شرکت‌های خودروساز همین بحث ضامن است.

در تسهیلات بانکی این اتفاق نمی‌افتد، بانک همانند همیشه تنها با تایید ضامن و احراز صلاحیت متقاضی برای خرید انجام می‌شود.

مبلغ وام خرید خودرو چقدر است؟

مبلغ وام خرید خودرو ۱۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. اقساط وام نیز به صورت ۳۶ ماهه تعیین می‌شود. یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت این وام داشتن حساب قرض‌الحسنه در بانک بوده و پس از سه تا یک سال سپرده‌گذار می‌تواند وام دریافت کند.

 

بانک سامان ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ بهره ۱۸ درصد، بازپرداخت ۳۶ ماهه به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند. اقساط ماهانه این وام حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

موسسه مالی ملل نیز اعلام کرده که وام با نرخ ۱۵ تا ۲۰ درصد و مبلغ ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

بانک ملت تسهیلاتی با عنوان وام خرید خودرو ندارد اما درخواست وام خرد را با عقد مرابحه یا کارت اعتباری پوشش می‌دهد.

از طریق سامانه تسهیلات «فرابانک» این بانک متقاضیان می‌توانند با توجه به رتبه اعتباری در این بانک ۲۰، ۳۰،۵۰یا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند و در اقساط ۳۶ تا ۶۰ ماهه آن را بازپرداخت کنند.

برای دریافت این وام فرد ملزم به خرید کالای خاصی نیست و یکی از مواردی که می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند خرید خودرو است.

برخی از شعبه‌های بانک‌های آینده، ایران زمین، حکمت ایرانیان، پارسیان، انصار و قوامین وام خرید خودرو می‌دهند که مبلغ همه آن‌ها ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان است و به صورت ۲۴ ماهه، بازپرداخت ۱۸ تا ۲۲ درصد است.

اخبار مرتبط
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها