شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار مهم به متقاضیان وام ازدواج

24 خرداد 1401
هشدار مهم به متقاضیان وام ازدواج

به گزارش بانک اول بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای امسال تا روز نوزدهم دی‌ماه سال جاری، تعداد ۷۷۶ هزار و ۸۹۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۶۷۱ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تعداد ۲۵۷ هزار و ۶۳۳ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات قرار دارند که پس از تکمیل مدارک و متناسب با جذب منابع از سوی بانک‌های عامل، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به این دسته از متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد.

 

تاکید می شود، با توجه به شکایات و تقاضاهای دریافتی در خصوص اخذ هزینه از سوی برخی سایت‌ها برای ثبت نام متقاضیان در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به هم‌وطنان یادآور می شود، ثبت نام برای دریافت تسهیلات ازدواج تنها از طریق سامانه تسهیلات ازدواج به نشانی https://ve.cbi.ir/ با انتخاب یکی از بانک‌های فعال در این سامانه  انجام می‌گیرد و لزومی به پرداخت هزینه نیست./ایرنا

 

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها