شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

39 هزار دلار کف قیمت بیت کوین است؟

24 خرداد 1401
39 هزار دلار کف قیمت بیت کوین است؟

به گزارش بانک اول داده‌ها نشان می دهند که بیت‌کوین در قیمت حدود 42000 دلار به شدت مورد معامله قرار گرفته است. به نظر می رسد بازارهای مالی جهانی اظهارات جروم پاول، را در مورد تغییرات سیاست مالی آتی هضم کرده اند.

پاول اشاره کرد که بانک مرکزی آماده است تا در صورت تداوم تورم در سطوح بالا، نرخ‌های بهره را در مدت زمان بیشتری ادامه خواهند داد، با این وجود بعد اظهارات فوق قیمت ها در بازار جهانی و همچنین بیت کوین شروع به رشد کرد. یک دلیل دیگر این رشد را می توان به پایین و بدون تغییر بودن نرخ بهره برای مدتی و تا زمان اجرای این قانون در نظر گرفت.

درحالی که نمی توان نظرات پاول را به تاثیر مستقیم بر قیمت بیت کوین مربوط دانست، اما این امکان وجود دارد که فعالان و معامله گران بازار کریپتوکارنسی به طور کلی برداشت مثبتی از این سخنان داشته باشند.

بر طبق صحبت های این شخص به دلیل بهتر شدن شرایط کرونا از سیاست های انبساطی گذشته فاصله خواهند گرفت. طرح بسته حمایتی آمریکا در طی دوران اشاره شده سبب افزایش تقاضا در بازار کریپتو شده بود.

بازار رمزارزها به دلیل نوسانات شدید و کاهش‌های گسترده پس از ایجاد رکوردهای جدید در تاریخ، به خوبی شناخته شده است.

این کاهش فراگیر منجر به کاهش نزدیک به 40 درصدی بیت کوین شد، در حالی که Dogecoin (DOGE) 79 درصد از بالاترین سطح خود کاهش یافته است، اما به عقیده برخی تحلیلگران تکنیکالیست بازار به پایین ترین سطح خود رسیده است.

حال سوال اساسی این است که آیا بازار کریپتوکارنسی در روزهای آتی بالاتر خواهد رفت؟

دیدگاه صعودی

داده های آنچین نشان می دهند که بر اساس رفتار بیت کوین هایی که خرج می شوند و از حالت رکود خارج شده اند، در حال حاضر بیت کوین در محدوده خرید وارد شده است و سیگنال خرید را می توان از آن استنتاج کرد.

بر اساس دیتا بیا شده، بیت کوین در گذشته چندبن بار با این سطح برخورد داشته و بعد از آن روند صعودی خوبی را تجربه کرده است.

دیدگاه نزولی تکنیکالی

علیرغم جهش بیت کوین به 43100 دلار، بسیاری از تحلیلگران نسبت به چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین بدبین هستند و بر اساس کراس نزولی میانگین متحرک 50 و 200 روزه که به تقاطع مرگ معروف است روند نزولی را محتمل می دانند. این معیار در طول تاریخ همواره یک سیگنال نزولی قوی محسوب می شده است.

آخرین باری که این اتفاق برای بیت کوین در حدودا خرداد ماه رخ داد، قیمت طی 31 روز حدود 20 درصد کاهش یافت. اگر این اتفاق تکرار شود، تا 9 فوریه قیمت بیت کوین به 34 هزار دلار خواهد رسید.

این شرایط نزولی برای آلت کوین ها به شکل شدیدتری وجود دارد و احتمال افت شدید در آنها بالا است.

در حال حاضر، به نظر می رسد معامله گران منتظر هستند که ببینند بیت کوین در محدوده رنج باقی می ماند یا خیر، که بر اساس آن بتوانند اتفاقات قیمتی آینده را پیش بینی کنند.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به 1.998 تریلیون دلار می رسد و سهم بازار بیت کوین نیز 40.3 درصد است.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها