چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

حقوق بازنشستگی زن بعد از فوت به چه کسی می‌رسد؟

24 خرداد 1401
حقوق بازنشستگی زن بعد از فوت به چه کسی می‌رسد؟

به گزارش بانک اول صندوق‌های بازنشستگی‌ و سازمان تامین اجتماعی پس از مرگ بیمه پرداز حقوق یا مستمری او را به بازماندگان می‌پردازند و سهم هر یک از بازماندگان از حقوق و مستمری پدر، مادر یا پدربزرگ روشن است.

حقوق بازنشستگی زن بعد از فوت به شوهرش می‌رسد؟

قربانی کارشناس روابط کار و تامین اجتماعی گفت: تنها مردانی می‌توانند از حقوق بازنشستگی همسر فوت شده استفاده کنند که تحت تکلف همسر خود بوده و مدارک لازم را به سازمان تامین اجتماعی ارائه داده و دفترچه بیمه دریافت کرده باشند.

شرط دریافت حقوق بازنشستگی همسر (زن) فوت شده

بازماندگان بیمه شده زن با شرایط زیر از مستمری استفاده خواهند کرد.

۱- شوهر مشروط بر اینکه اولا تحت تکفل زن بوده ثانیا سن او از شصت سال متجاوز باشد یا طبق نظر کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این‌قانون از کار افتاده بوده و در هر حال مستمری از سازمان دریافت نکند.

۲- فرزندان در صورت داشتن شرایط زیرمی‌توانند از مستمری مادر استفاده کنند:

‌الف – پدر آنها در قید حیات نبوده یا واجد شرایط مذکور در بند اول این ماده باشد و از مستمری دیگری استفاده نکند.

ب – سن آنها کمتر از هجده سال تمام باشد و یا منحصرا به تحصیل اشتغال داشته باشند تا پایان تحصیل و یا به علت بیماری یا نقص عضو طبق‌گواهی کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این قانون قادر به کار نباشند.

۳- پدر و مادر در صورتی که اولا تحت تکفل او بوده ثانیا سن پدر از شصت سال و سن مادر از پنجاه و پنج سال تجاوز کرده باشد و یا آن که به‌تشخیص کمیسیون پزشکی موضوع ماده ۹۱ این قانون ازکارافتاده باشند و در هر حال مستمری از سازمان دریافت ندارند./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Masoumeh Sameni monfared
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

متولد سال1342هستم بعداز جدایی از شوهرم، از طریق کمیته امداد بیمه شدم با دو دخترم اما بعد گفتن بایدبری تحت پوشش پدرت، چون پدرم خیلی از ما توقع داشت یا اینطوری بگم بهتره، از ما بدش میومد، خودم قبول نکردم، ولی بعد از فوت مادرم، چون مادر وپدرم، 30سال جداشده بودن، حقوق مادرم به عنوان مستمری بگیر مادرم برام واریز میکنن،، مادرم2و800مستمری داره، پدرم بازنشسته 35سال سابقه بیمه داره، آیا از پدرم مستمری به من تعلق میگیره؟ حقوق پدرم الان حدود 8تومن شده ، و پدرم بعد مادرم که طلاق گرفتن، ازدواج کرد، و زن داره، آیا حقوق پدرم، یا کارت حکمت ، میتونم استفاده کنم یا اصلا بهم تعلق میگیره؟ اگر سوالات دیگه داشته باشم، از کجا بپرسم؟

لیلا پورآذری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سی سال کار کردیم حالا اگه بمیریم حقوقمون حتی به دخترمون که شوهر ندارد و سرکار نمیره هم نمیرسه؟ واقعا بی انصافی است حداقل باید به دختر تا وقتی ازدواج نکرده برسه

ناشناس asadpwraria@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام چرا حقوق بازنشسته بعد از فوتش به بهانه های باید قطع شود مگر این حقوق حق بازنشسته نیست به جای خانواده بازنشسته که حقشان است چرا باید به نفع دولت ضبط شود تازمانی که زنده است حقوق ناچیز وهرسال تجمع بعد از مرگش هم به بهانه هایی قطع میکنید خوبه خانه وماشینشو ضبط نمیکنید واقعا بی انصافیه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها