پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

طلا گران شد

24 خرداد 1401
طلا گران شد

به گزارش بانک اول  قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا، نزدیک به بالاترین حد یک هفته گذشته که روز چهارشنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۲۵ دلار و ۷۴ سنت ایستاد.

 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۲۶ دلار و ۷۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۲۷ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

 

 

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، پنجره محدودی برای بالاتر رفتن قیمت طلا وجود دارد اما با رسیدن به نیمه دوم ماه، یا به سمت بهبود قیمت طلا پیش می رویم یا بازار نگران این می‌شود که فدرال رزرو به مهار تورم و افزایش نرخهای بهره ادامه می دهد.

 

آماری که روز گذشته منتشر شد، نشان داد قیمتهای مصرف کننده آمریکا در دسامبر افزایش پیدا کرد و افزایش نرخ سالانه تورم بزرگترین رکورد در حدود چهار دهه گذشته بود و انتظارات برای تصویب افزایش نرخهای بهره در مارس را تحکیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در پی انتشار آمار تورم، دلار به پایین‌ترین حد دو ماه اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و از بالاترین رکورد دو سال گذشته که اوایل هفته به آن صعود کرده بود فاصله بیشتری گرفت و هزینه نگهداری طلا را کمتر کرد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۱۷ سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۷۷ دلار و ۴۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت ماند و در ۱۹۰۹ دلار و ۶۷ سنت معامله شد./ایسنا

 

اخبار مرتبط
روز گذشته گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2024 سبب افزایش نرخ اونس جهانی به 2074 دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد. فلز زرد در معاملات روز چهارشنبه با نوسان محدود و همچنان بالای 2060 دلاری داد و ستد می شود. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.
قیمت طلا در روز جمعه تا بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2049 دلار رسید
بانک اول - هر اونس طلا در آخرین روز کاری هفته با 15 دلار و 78 سنت کاهش 1775.50 دلار فروخته شد.
بانک اول - بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها