پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قندخون

24 خرداد 1401
11 خوراکی خوشمزه پایین آورنده قندخون

به گزارش بانک اول اگر مبتلابه قندخون و دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالا رفتن یا پایین آمدن قند خونتان شود.

سیب

سیب کالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالا است و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. این میوه همچنین دشمن کلسترول بد است و میزان قند خون را کاهش می‌دهد.

آووکادو

این میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است که سبب کند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قند خون بعد از صرف غذا می‌شود.

جو

می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید کنید تا میزان قند خونتان بعد از صرف غذا حدود ۷۰ درصد کاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را کند کرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات

یکی از مواد غذایی پایین آورنده قندخون سبزیجات است. فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قند خون بالا را مهار کند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جایگزین گوشت قرمز کرد.

ماهی

یکی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی- عروقی است. مصرف یک یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل ۴۰ درصد کاهش دهد.

دانه کتان

دانه‌های کتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی که در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قند خون را تنظیم کرده و به سلول‌ها در جذب انسولین کمک می‌کنند.

گردو

گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت کندی دارد که به‌تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که برای سلامت مفیدند.

انواع دانه‌ها

دانه‌ها غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند که می‌توانند قند خون را پایین نگه‌داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری کنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است که چربی خون را کاهش می‌دهد.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون طلای مایع نامیده می‌شود، زیرا حاوی ترکیبات ضدالتهابی و قوی است که محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌کنند. برخلاف کره، چربی خوب روغن‌زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را کاهش می‌دهد. روغن‌زیتون همچنین کند کننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

کره بادام‌زمینی

تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف کره بادام‌زمینی می‌تواند اشتها را کور کرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود که مواد قندی کم فیبر مصرف می‌کند. در ضمن کره بادام‌زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است که می‌تواند قند خون را تنظیم کند.

سیب‌زمینی شیرین

یک سیب‌زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است که ۴۰ درصد آن‌ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می‌شوند.

 

اخبار مرتبط
پزشک طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی راه کارهایی را برای کاهش ضعف و بی حالی در ماه مبارک رمضان مطرح کرد و گفت: برای کاهش ضعف و بی حالی باید حتما وعده سحری مصرف و در این وعده برای جبران کمبود آب بدن از غذاهای خورشتی استفاده شود.
سبک زندگی غلط، تغذیه اشتباه، عدم تحرک و استرس روزانه، از طول عمر ما کم می‌کند و زمینه را برای بیماری‌های حاد و غیر معمول فراهم می‌کند. یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌های تهدید کننده سلامت عمومی بدن، تغذیه درست است
محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.
دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به خطر بیندازند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها