پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بازنشستگان بخوانند/ تصمیم مهم مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

24 خرداد 1401
بازنشستگان بخوانند/ تصمیم مهم مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش بانک اول ولی اسماعیلی، از پیشنهاد این کمیسیون برای تامین اعتبار لازم درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از پرداختی‌های بازنشستگان کشوری را ساماندهی و همسان‌سازی کردیم که بخشی نیز باقی مانده‌اند.

 وی با بیان اینکه برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز سال گذشته  حدود ۴۰ درصد همسان‌سازی انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار میلیارد تومان سال گذشته برای همسان‌سازی‌ها اعتبار مصوب شده بود اما متاسفانه در لایحه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۱ منابعی برای ادامه همسان‌سازی‌ها در نظر گرفته نشده بود که در این زمینه کمیسیون اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی خود پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه پیشنهاد کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود، اضافه کرد: با اختصاص  ۹۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق موافقت شد، البته تلاش خواهیم کرد تا در صحن علنی مجلس این ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره محل تامین منابع این همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: این ۹۰ هزار میلیاردی که اختصاص داده شده از هدفمندی  یارانه‌ها بوده است، البته دیون تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد است که می‌توان از این منبع نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی درباره زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری توضیح داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کردند، اما این افزایش حقوق از چه زمانی اعمال خواهد شد؟
روابط‌عمومی صندوق از فرهنگیانی که علاقه‌مند به عضویت هستند خواسته است با مراجعه به دفاتر نمایندگی صندوق در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت اقدام کنند تا از خدمات حین خدمت و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند.
سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران در اطلاعیه‌ای درباره فروش سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر شفاف سازی کردند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها