پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پرداخت وام 100 میلیون تومانی به سربازان + شرایط

24 خرداد 1401
پرداخت وام 100 میلیون تومانی به سربازان + شرایط

به گزارش بانک اول سردار موسی کمالی، با بیان اینکه اشتغالزایی وحمایت از اشتغال یکی از اصلی‌ترین اهداف قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستادکل نیروهای مسلح است، گفت:‌ در واقع طرح مهارت آموزی به سربازان در این راستا به اجرا درآمده تا اولا سربازان در طول خدمت دست کم یک مهارت را بیاموزند و ثانیا مهارتی را فرا بگیرند که مورد نیاز کشور است و بتوانند پس از پایان خدمت نیز در همان حوزه جذب به کار شده و فعالیت کنند.

او  ادامه داد:‌ در همین راستا نیز قرارگاه مهارت آموزی سربازان پیگیری‌هایی را برای پرداخت وام‌های اشتغالزایی به سربازان ماهر پس از پایان خدمت آغاز کرد و بانک های  ملی ، صادرات ، ملت و تجارت نیز روند پرداخت وام را آغاز کردند. در تازه‌ترین پیگیری‌ها نیز خوشبختانه بانک سپه به عنوان یکی دیگر از بانکهای عامل، انجام یکسری تعهدات را برعهده گرفت.


مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ضوابط اعطای این وام با همکاری بانک سپه و ستادکل نیروهای مسلح تدوین و نهایی شد، گفت: این ضوابط برای اجرا ابلاغ شده و از این پس سربازان ماهر پس از پایان خدمتشان می‌توانند از این تسهیلات در راستای اشتغالزایی بهره‌مند شوند.

کمالی درباره جزئیات این ابلاغیه و افراد واجد شرایط نیز گفت: براساس این ابلاغیه، تسهیلات تنها به طرح‌های اشتغال متقاضیان معرفی شده از کارگروه تخصصی مهارت تا اشتغال هر استان تعلق می‌گیرد و معرفی‌نامه مذکور با امضای معاون اقتصادی استاندار و معاون وظیفه عمومی استان خواهد بود.

او  با بیان اینکه سهم هر استان برای پرداخت تسهیلات مشخص شده است، ادامه داد:‌ یکی از شروط مهم این است که سربازان باید بومی همان استان باشند و در واقع تسهیلات را برای اشتغالزایی در استان خود دریافت کنند. همچنین این وام فقط به سربازان مهارت دیده منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد تعلق می‌گیرد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح در مورد مبلغ وام نیز به ایسنا گفت:‌ مبلغ وام یک میلیارد ریال است که باید طی هفت سال بازگردانده شود. 

کمالی از سربازان منقضی خدمت که دارای شرایط گفته شده هستند خواست تا به دبیرخانه کارگروه «مهارت تا اشتغال» در استانداری‌ها مراجعه کنند.


ایسنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها