ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

یارانه این افراد حذف می شود

24 خرداد 1401
یارانه این افراد حذف می شود

به گزارش بانک اول رحیم زارع در نشست خبری در توضیح مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف شد حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر نسبت به حذف یارانه معیشتی و نقدی خانوارهای پردرآمد اقدام کند .

سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: پیشنهاد دولت برای منابع هدفمندی یارانه‌ها، ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در کمیسیون تلفیق بعد از بررسی‌های لازم به ۵۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

او  ادامه داد:‌ منابع ارزی مندرج در بخش منابع جدول هدفمندی یارانه که در تبصره ۱۴  بودجه آمده است، باید به حساب ارزی که توسط شرکت تابعه وزارت نفت نزد خزانه‌داری کل کشور افتتاح شده، واریز شود و این ارز به نرخ  ETS محاسبه خواهد شد. مبلغ ریالی آن هم به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که حساب‌های شرکت‌های زیر مجموعه نفت که در بانک مرکزی حساب‌های جداگانه داشتند به خزانه داری کل کشور منتقل شود.

زارع تصریح کرد: علاوه بر این در مصوبه دیگری وزارت راه و شهرسازی مکلف شد از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ۲۰ هزار میلیارد تومان از طریق منابع داخلی و تهاتر اراضی از طریق صندوق ملی مسکن برای مسکن ملی مهر هزینه کند.دولت در لایحه بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق اعتبار این تبصره افزایش یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس ادامه داد:‌ حداقل حقوق دریافتی پیشنهادی دولت در لایحه بودجه مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در کیمسیون تلفیق این مبلغا به ۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبلغ افزایش حقوق و دستمزد را نسبت به سال گذشته در لایحه بودجه مقایسه کنیم، حدود ۶۰ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

اخبار مرتبط
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه قابل برداشت است.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.
اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها