پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

بزرگترین اشتباهات تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

24 خرداد 1401
بزرگترین اشتباهات تازه کارها در بازار ارزهای دیجیتال

این دنیا برای افرادی که اطلاعاتی در حوزه رمزارزها ندارند و آماتور هستند می‌تواند دلهره‌آور باشد و یا از روی ندانستن دست به اشتباهات بزرگی بزنند. بزرگ‌ترین اشتباهات در بازار ارز دیجیتال را فقط تازه واردها انجام نمی‌دهند بلکه در این بازار افرادی وجود دارندکه مشغول به معامله هستند اما از اشتباهات خود خبر ندارند.

اولین اشتباه ما ممکن است منجر به نابودی سرمایه‌مان شود. وقتی می‌خواهیم پس‌انداز چندساله خود را در این بازار وارد کنیم باید حواس خود را جمع کنیم. برای کسب تجربه در بازار مالی نیابد همه اتفاقات را خودمان تجربه کنیم بلکه ما باید از تجربه افراد موفق درس بگیریم. اگر شما هم بزرگ‌ترین اشتباهات در بازار ارز دیجیتال را نمی‌دانید با ما تا انتها این مطلب همراه شوید.

بررسی کلی بازار ارزهای دیجیتال

در صفحه خرید ارز دیجیتال تبدیل آمده‌است:

«ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۱۰ با بیت‌کوین هویت پیدا کرده و تحولی در حوزه مالی ایجاد کردند، تا به امروز با گسترش کاربرد‌هایشان در حال رشد فزاینده بوده و هستند. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از تنها ۵ میلیارد در سال ۲۰۱۴، به ۳٬۰۰۰ میلیارد در سال ۲۰۲۱ رسیده که معادل حدود ۶۰٬۰۰۰ درصد رشد است. در این میان ارز‌ها خود به حوزه‌های مختلف از جمله NFT، متاورس، مالی، انتقال فایل، هوش مصنوعی و غیره تقسیم می‌شوند و هر حوزه بر حسب کاربری‌هایش در زمان‌هایی بیشتر از سایر حوزه‌ها رشد می‌کند».

۱۰ اشتباه رایج تریدرها در دنیای ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تبدیل

در بازار کریپتوکارنسی برخی از افراد توانستند سود کلانی را به دست آورند، در مقابل برخی از افراد هم سرمایه خودشان را از دست دادند. با دانستن اشتباهات رایج معامله‌گران می‌توانیم مقدار ضرر خود را کمتر کنیم.

۱- همه صرافی‌ها قابل‌اعتماد نیستند

صرافی آنلاین، پلتفرم‌هایی هستند که معاملات مربوط به رمز ارزها را می‌توانیم در آنها انجام دهیم. انتخاب صرافی مناسب در آینده سرمایه‌گذاری ما خیلی مؤثر است اما برخی از کاربران حوصله انجام این کار را ندارند و بدون بررسی یک صرافی که هیاهو زیادی بر پا کرده است را انتخاب می‌کنند. صرافی‌های زیادی در داخل و خارج کشور هستند که خدمات خوبی ارائه می‌دهند و امنیت سرمایه ما را تعیین می‌کنند.

۲- بدون دانش و اطلاعات سرمایه‌گذاری نمی‌توانیم معامله کنیم

برخی از کاربران فکر می‌کنند با خرید یکی از 10 ارز برتر و هولد کردن آن به یک تریدر موفق تبدیل می‌شوند. فعالیت در بازار رمز ارزها به دانش تخصصی و ذهن سرمایه‌گذار نیاز دارد. اگر اطلاعات کافی در مورد ارزهای دیجیتال و نحوه کار آنها نداشته باشیم موجب از دست رفتن سرمایه خود می‌شویم.

۳- هر چیزی می‌شنویم را نباید باور کنیم!

در فضای مجازی صفحه‌های زیادی هستند که اخبار مربوط به رمز ارزها را پوشش می‌دهند اما همه این صفحه اطلاعات درستی را به ما نمی‌دهند. برخی از این صفحه‌ها به دنبال جذب بازدیدکننده هستند و به همین جهت اخبار را با اقرار زیاد منتشر می‌کند. جدیدترین خبرهای مربوط به ارز دیجیتال و حوزه بلاک‌چین را سایت‌های coindesk و CoinTelegraph ارائه می‌دهند.

۴- همه تخم‌مرغ‌ها را نباید در یک سبد قرار دهیم

خرید یک ارز دیجیتال، هرچقدر هم که معتبر باشد و پروژه قوی داشته باشد اصلاً درست نیست. به طور مثال اگر با همه سرمایه ارز اتریوم را بخریم، اگر این ارز سقوط کند چه اتفاقی برای سرمایه ما می‌افتد؟

کم‌ریسک‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری است. با استفاده از استراتژی معاملاتی که داریم باید تعدادی از رمزارزهایی با پتانسیل و کم‌ریسک را انتخاب کنیم و در آنها سرمایه‌گذاری کنیم. این روش خیلی سودآور است و احتمال اینکه همه ارزها با هم سقوط کنند خیلی کم است.

۵- درگیر فومو نشوید، فرصت زیاد است

ارز دیجیتال تبدیل

فومو یا ترس از دست یکی از عواملی است که معامله‌گران را به‌اشتباه می‌اندازد. وقتی فومو به سراغ ما می‌آید درست زمانی که باید صبر کنیم اقدام به فروش می‌کنیم. برعکس زمانی که باید برای جلوگیری از ضرر ارز خود را بفروشیم و می‌ترسیم که سود بیشتر را از دست بدهیم. خلاص شدن از شر فومو بسیار سخت است اما ما باید با استفاده از استراتژی معاملاتی و تعیین میزان سود و ضرر با این احساس مقابله کنیم.

۶- به دنبال سیگنال بودن را فراموش کنید

برخی از افراد سودجو اقدام به فروش سیگنال‌های معاملاتی می‌کنند و در قبال دریافت مبلغی سیگنال خریدوفروش ارز دیجیتال ارائه می‌دهند. از هر 10 معامله‌ای که به ما پیشنهاد می‌دهند ممکن است یکی از آنها به هدف برسد. درصورتی‌که بتوانیم دانش خود را در حوزه ارزهای دیجیتال ارتقا بدهیم نیازی به کانال‌هایی که سیگنال می‌دهند نداریم.

۷- ندانستن زمان درست برای سیو سود و خروج از معامله

دانستن زمان درست خروج از معامله یکی از مشکلاتی است که اکثر تریدرها با آن مواجه هستند. با وجود اخبار ضدونقیضی که در بازار وجود دارد تصمیم‌گیری در این زمان بسیار سخت است. باید بتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم و بافکر پیش برویم. با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال می‌توانیم زمان درست خروج از معامله را پیش‌بینی کنیم.

۸- رؤیای میلیاردر شدن با ترید ارزهای دیجیتال

اکثر افرادی که وارد ارزهای دیجیتال می‌شوند رویای سود 1000 برابری را دارند به همین جهت وارد معاملاتی می‌شوند که ریسک زیادی دارد. اگر 10 سال پیش کسی بیت‌کوین می‌خرید الان جزو یکی از میلیاردهای جهان بود. اما الان اوضاع کمی پیچیده شده است. بیش از 17 هزار رمزارز معرفی شده است که اکثر آنها پروژه رها شده هستند. با داشتن یک استراتژی معاملاتی بلندمدت می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم و باید رویا پول‌دار شدن در یک شب را کنار بگذاریم.

۹- خرید رمز ارزها بر اساس قیمت

قیمت بالا یک ارز دیجیتال نشان از اعتبار و موفق بودن آن ارز نیست و بر عکس، پایین بودن قیمت یک رمزارز نشان از بی‌ارزش بودن آن نیست. در انتخاب یک رمز است بهتر است به فاکتورهایی مانند فناوری پشت آن، تیم توسعه‌دهنده، نحوه اجرا و ارزش بازار آن را در نظر بگیریم.

۱۰- درنظرنگرفتن نکات امنیتی

درگذشته انجام معاملات ارزهای دیجیتال بسیار امن بود اما حالا با گسترش این دنیا، مشکلاتش هم بیشتر شده است. درنظرنگرفتن نکات ایمنی موجب ازبین‌رفتن سرمایه ما می‌شود. برای استفاده از صرافی‌های خارجی باید از فیلترشکن استفاده کنیم و آی‌پی خود را تغییر دهیم. برخی از صرافی‌ها اگر بفهمند آی‌پی متعلق به ایران است، حساب را مسدود می‌کنند. در داخل کشور هم صرافی‌هایی هستند که خدمات خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند. می‌توانیم معاملات خود را در این صرافی‌ها انجام دهیم. صرافی تبدیل بیت کوین به ریال زیادی در داخل کشور وجود دارند که برای انتقال سرمایه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. نگه‌داری از رمز ورود، استفاده از رمزهای دومرحله‌ای و کلی نکردن روی هر لینکی موجب بالارفتن امنیت سرمایه می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله ۱۰ تا از بزرگترین اشتباهات در ترید ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دادیم. در مسیر سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال ما رئیس خودمان هستیم. با استفاده از هوش و ذکاوت خودمان باید سرمایه و معاملاتمان را مدیریت کنیم. با داشتن استراتژی معاملاتی و رعایت حد سود و زیان می‌توانیم یک چهارچوب معاملاتی درست کنیم و به آن پایبند باشیم. با داشتن اطلاعات به‌روز، هوش معاملاتی و دانش تخصصی می‌توانیم از بازار ارزهای دیجیتال سود مستمر بگیریم.

 

 

 

اخبار مرتبط
شاخص های بازار، پرتفوی فرضی هلدینگ های سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران به عنوان شاخص حرکت بازار از آن ها استفاده می کنند. انواع مختلفی از شاخص های بازار وجود دارد. شاخص‌های بازار نیز برای ایجاد صندوق‌های شاخص استفاده می‌شوند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که به جای انتخاب سهام فردی، سبدی از اوراق بهادار بخرند. در بروکر آرون گروپس یک حساب دمو ایجاد کنید و سرمایه‌گذاری در بازار شاخص‌ها را امتحان کنید. این بازار در کنار بازار ارز دیجیتال، فارکس، طلای آب شده و نفت منجر به تنوع سبد سرمای
ویژگی‌های استیل کوین‌ها کوین‌ها دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که به جذابیت و کاربرد آن‌ها در اکوسیستم ارز‌های دیجیتال کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های بارز بهترین استیبل کوین‌ها، ثبات قیمت است که با حمایت یک دارایی ذخیره به دست می‌آید، که نوسان را کاهش می‌دهد
ارز دیجیتال بیت کوین از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون تحول عظیمی را در مبحث ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. ارزش بسیار بالای این کوین در مقابل رقبا آن را به یک انتخاب عالی برای سرمایه‌گذاری‌‌های خرد و کلان تبدیل می‌کند.
موارد مهمی که هنگام رزرو هتل در کیش باید بدانید در جزیره کیش هتل ‌های متنوعی برای سلیقه ‌ها و بودجه‌ های مختلف وجود دارد. انتخاب هتل مناسب در کیش می ‌تواند به ارتقای کیفیت سفر شما کمک کند. در این بخش به مواردی که باید برای رزرو هتل در کیش به آن ها توجه کنید می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات