جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

حق بیمه بازنشستگان، امسال چقدر است؟

24 خرداد 1401
حق بیمه بازنشستگان، امسال چقدر است؟

به گزارش بانک اول حق بیمه بازنشستگان همیشه محل بحث و دغدغه اصلی بازنشستگان بوده است. در شرایطی که مطالبات بازنشستگان در رابطه با همسان سازی از دوره پیشین بدون پاسخ باقی مانده، از سوی دیگر نیز هرچند دولت ۹ میلیارد تومان را برای اجرایی کردن این طرح اختصاص داده اما ابلاغ نشدن لایحه افزایش حقوق مصوب در سال جاری، نگرانی‌ها را برای احقاق حقوق این افراد به نحو عادلانه افزایش داده است. این در حالی است که در موقعیت اقتصادی موجود با تورم ۴۵ درصدی و مشکلات عدیده معیشتی روبرو هستیم.

 

 محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق برگزار شد، گفت: پوشش درمانی بازنشستگان از سال ۹۹ تغییری نکرده است.

او همچنین افزایش ۵۰درصدی حق بیمه بازنشستگان در مقابل افزایش ۳۰درصدی پوشش‌های درمانی را تحلیلی ناکامل عنوان کرد و ادامه داد: حق بیمه بازنشستگان از سال ۹۹تغییری نکرده بود، در حالیکه در همان سال پوشش‌های خدمات درمانی دو برابر شد و برخی خدمات دیگر هرچند ناچیز، به تعهدات و پوشش‌ها اضافه شد.

وی  در اینباره ادامه داد: این درحالی است که امسال پس از مدت‌ها بدون تغییر ماندن حق بیمه، این سهم برای هر نفر از ۳۰هزار تومان به ۴۵هزار تومان افزایش یافت و پوشش خدمات درمانی هم مجددا تا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به‌عدم ایفای وعده غیرمتعهدانه و کذب مدیریت قبلی سازمان برنامه در پرداخت بخش مهمی از حق بیمه، بار مالی صندوق هم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اسکندری اجرای ماده ۸۵ توسط دستگاه‌های اجرایی را راه‌حل برون رفت از مشکل بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری عنوان کرد و گفت: در اجرایی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت و وزارت مردم نیز با جدیت به دنبال اجرای آن است، این موضوع به صراحت دنبال خواهد شد و امیدواریم بیمه تکمیلی که دومین مطالبه بازنشستگان پس از حقوق است، در همه دستگاه‌ها به صورت عادلانه عملیاتی شود.

 

مسئله افزایش حق بیمه بازنشستگان یکی از مهم‌ترین مباحثی است که می‌تواند روی کیفیت زندگی این قشر از جامعه که عمدتا از بدنه اقشار سالمند هستند تاثیرات گسترده‌ای داشته باشد. اما اخباری که از تعیین حق بیمه بازنشستگان به گوش می‌رسد حاکی از افزایش قابل‌ توجه حق‌بیمه های بازنشستگان است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های زندگی این قشر شود و این امر در تعارض کامل با وعده های معیشتی دولت سیزدهم است.

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها