شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

قیمت بیمه انواع موتورسیکلت در1401+ نحوه محاسبه

24 خرداد 1401
قیمت بیمه انواع موتورسیکلت در1401+ نحوه محاسبه

به گزارش بانک اول طبیعتا انواع بیمه برای وسائل نقلیه مختلف، قیمت های متفاوتی هم دارد که هریک فرمول خاص خود برای محاسبه حق بیمه را دارند. این امر درباره قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز صادق بوده و برای هریک از انواع این وسیله نقلیه تعرفه های متفاوتی تعریف شده است.

در صورتی که تصادفی رخ دهد و راکب موتورسیکلت بیمه شده مقصر این تصادف باشد انتظار می رود تمام خسارت های مالی و جانی وارد آمده توسط شرکت بیمه طرف قرارداد پرداخت شود. طبیعتا خرید بیمه های شخص ثالث می تواند به عنوان پشتوانه ای برای راکبان موتورسیکلت باشد که خسارات ناشی از هرگونه حادثه ناگوار و غیرمنتظره بکاهد.

محاسبه نرخ بیمه موتور سیکلت ۱۴۰۱

امسال نیز مانند سال های قبل تعرفه جدید برای بیمه موتورسیکلت اعلام شد که در ادامه به آن می پردازیم و نحوه محاسبه آن را نیز شرح داده می شود. در سال ۱۴۰۱ نوع موتور مهمترین عامل برای محاسبه نرخ بیمه موتورسیکلت است. انواع موتور نیز می‌تواند از نوع گازی یا دنده‌ای سه چرخ باشد که هریک تعریف و نرخ خاص خود را دارند.

نرخ‌نامه پایه‌ای بیمه موتورسیکلت:

 

موتورهای گازی ۵۸۲ هزار تومان

موتور تک سیلندر ۷۱۱ هزار تومان

موتورهای دو و سه سیلندر ۷۸۱ هزار تومان

موتورهای سه چرخ، سایدکار و موارد مشابه ۸۴۰ هزار تومان

البته سامانه‌هایی برای محاسبه خودکار و آنلاین حق بیمه نیز تعبیه شده است اما همه این سامانه ها که عمدتا با دریافت اطلاعات پلاک موتورسیکلت به ارائه خدمات می پردازند از تعرفه فوق استفاده کرده و مبلغ بیمه را به کاربر اطلاع می‌دهند. راکبان موتورسیکلت می توانند با توجه به نوع وسیله نقلیه خود، هزینه‌ای که باید در ازای دریافت خدمات بیمه‌ای پرداخت شود را محاسبه کنند.

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها