پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

16 راز ثروت که ثروتمندان به شما نمی‌گویند

24 خرداد 1401
16 راز ثروت که ثروتمندان به شما نمی‌گویند

به گزارش بانک اول اگر زندگینامه بزرگان حوزه کسب و کار، کارآفرینان و ثروتمندان جهان را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها نقاط مشترکی با یکدیگر داشتند. ویژگی‌های یکسانی که توانست آن‌ها را به افراد موفق و نمونه در زمینه کاری خود تبدیل کند.

پشتکار دارند و از شکست و زمین خوردن نمی‌ترسند.

شاید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های افراد ثروتمند و کسانی که آن‌ها را به عنوان کارآفرینان برتر می‌شناسیم پشتکار و پرتلاش بودن آن‌هاست. این افراد به سادگی ناامید نمی‌شوند و پس از هر بار زمین خوردن تمام انرژی و نیروی خود را برای سرپا شدن جمع می‌کنند.

سرمایه گذاری را در برنامه خود قرار می‌دهند.

افراد ثروتمند محل‌های مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می‌کنند و بخش زیادی از درآمد خود را برای این کار کنار می‌گذارند. در حالی که بسیاری از ما و افرادی که در اطراف خود می‌شناسیم مقدار زیادی از درآمد خود را صرف خرج‌های بیهوده می‌کنیم. اما افراد ثروتمند از درآمد خود برای بیشتر کردن سرمایه‌شان استفاده می‌کنند.

ریسک پذیر هستند، بدون ترس خطر می‌کنند و معاملات بزرگ انجام می‌دهند.

ریسک پذیری و جرئت خطر کردن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک ثروتمندان است. امکان ندارد شما فرد ثروتمندی را نام ببرید که در طول زندگی خود ریسک نکرده باشد و یا تجربه معاملات بزرگ را نداشته باشد. پس این ویژگی‌ را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین راز افراد موفق در زمینه کسب و کار در نظر گرفت.

هدف گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت را جدی می‌گیرند.

افراد ثروتمند در زندگی خود اهداف مشخصی دارند. آن‌ها در شروع کسب و کارشان برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخصی را در نظر می‌گیرند و مسیر خود را در راه رسیدن به آن اهداف ترسیم می‌کنند. هدفمند بودن و دوری از هرج و مرج و بی برنامگی شما را به موفقیت نزدیک می‌کند.

 

همواره به فکر اقدام و عمل هستند و کمتر خیال پردازی می‌کنند.

اگر در زندگی افراد موفق و سبک تفکرات آن‌ها نزدیک شوید متوجه خواهید شد آن‌ها بیشتر از آنکه زمان خود را به خیال پردازی و رؤیاپردازی در رابطه با آینده سپری کنند به فکر اقدام و عمل هستند. آن‌ها بیشتر از آنکه حرف بزنند عمل می‌کنند و نتیجه اعمالشان رؤیاهایشان را واقعی می‌کند.

ثروتمندان واقعی معمولاً علایقشان را دنبال می‌کنند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

بسیاری از ما کار خود را تنها برای کسب درآمد انجام می‌دهیم. شاید درصد بسیاری از مردم واقعاً به شغلی و کسب و کاری که به آن مشغول هستند علاقه نداشته باشند و تنها هدف آن‌ها کسب درآمد است. اما بهتر است بدانید ثروتمندان واقعی معمولاً از دسته افرادی هستند که از علاقه خود کسب درآمد می‌کنند.

ثروتمندان گاهی از پول دیگران برای کسب ثروت استفاده می‌کنند.

افراد معمولی فکر می‌کنند که برای کسب درآمد و رسیدن به ثروت باید سرمایه بزرگی داشته باشند، سرمایه‌ای که از آن خودشان است. در حالی که ثروتمندان بزرگ گاهی برای کسب درآمد از پول دیگران استفاده می‌کنند! آن‌ها سرمایه دیگران را در جهت تخصص و کسب و کار خود به کار می‌گیرند و ایجاد ثروت می‌کنند.

 

برنامه ریزی دقیقی برای اهدافشان دارند.

برنامه ریزی را می‌توان راز موفقیت بسیاری از افراد در انواع حوزه‌ها دانست. رازی که در رابطه با افراد ثروتمند و کارآفرینان موفق جهان نیز صدق می‌کند. این دسته از افراد برنامه ریزی دقیقی برای رسیدن به اهداف خود دارند و با این کار از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کنند.

ثروتمندان اهداف و تفکرات بزرگی دارند.

ثروتمندان واقعی بزرگ فکر می‌کنند و اهداف بلندی دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید طرز فکر افراد موفق و ثروتمند با بسیاری از ما متفاوت است. آن‌ها به ایده‌های بزرگ و رؤیاهای بی انتها می‌اندیشند و همین تفکر می‌تواند آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری کند.

ثروتمندان ایده‌ پردازانی قوی هستند که ایده‌های نو را به کار می‌گیرند.

افراد موفق و ثروتمند از ایده‌های نوین حمایت می‌کنند و از به کار گیری طرح‌های جدید در کسب و کارشان هراس ندارند. آن‌ها ایده پردازانی قوی هستند که ذهن پویایی دارند و همواره اندیشه‌های نو برای ایجاد تغییرات اساسی دارند.

کمتر از آنچه دارند خرج می‌کنند و اهل شوآف نیستند.

اگر به زندگی افراد مختلف توجه کنید متوجه خواهید شد که افراد معمولی اصولاً بیشتر از آنچه دارند خرج می‌کنند. اما ثروتمندان و کسانی که اصطلاحاً پولشان از پارو بالا می‌رود به اندازه دیگر افراد اهل شوآف نیستند معمولاً کمتر از توانایی خود خرج می‌کنند.

مدیریت بحران موفقی دارند و توانایی کنترل شرایط سخت را دارند.

تلاش کنید تا قدرت مدیریت بحران خود را تقویت کنید. افرادی که در کسب و کار و بیزنس خود انسان‌های موفقی هستند و در دسته افراد ثروتمند قرار می‌گیرند معمولاً توانایی و مهارت بالایی در کنترل شرایط سخت دارند. آن‌ها در سختی‌ها و بحران‌ها خود را نمی‌بازند و به سادگی می‌توانند موقعیت‌های مختلف را مدیریت کنند و به سادگی از آن‌ها عبور کنند.

اولویت‌های زندگی خود را به درستی می‌شناسند.

یکی از رازهای مهم زندگی افراد ثروتمند که شاید شما توجهی به آن نکرده باشید این است که افراد ثروتمند و موفق به طور دقیق و به صحیح‌‌ترین شکل توانسته‌اند امور خود را اولویت بندی کنند. آن‌ها اولویت‌های زندگی خود را می‌شناسند. این اولویت‌ها را در انجام امور روزمره و یا در مسیر رسیدن به اهداف بزرگ و کوچکشان رعایت می‌کنند. همچنین زمان بندی و برنامه روزانه آن‌ها بر طبق همین اولویت‌ها تبیین می‌شود.

افراد ثروتمند فرصت سازی می‌کنند و از فرصت سوزی گریزانند.

آن‌ها از هر فرصتی که پیش روی آن‌ها قرار بگیرد نهایت استفاده را می‌برند. هیچ گاه اجازه نمی‌دهند فرصت‌ها از دست آن‌ها بروند. می‌دانند که هر فرصتی که برای موفقیت پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد ممکن است دیگر تا آخر عمر با آن‌ها ملاقات نکند. در اصطلاح آن‌ها معتقدند که شانس ممکن است تنها یکبار در خانه آن‌ها را بزند پس با اهمال کاری و ترس از خطر کردن فرصت سوزی نمی‌کنند.

هیچ گاه ناامید و یا دلسرد نمی‌شوند.

البته شاید بهتر باشد بگوییم آن‌ها هیچ گاه مدت طولانی ناامید نمی‌مانند. تلاش می‌کنند برای ادامه راه کور سویی از امید را در دل خود روشن نگاه دارند. شاید بسیاری از ما پس از چند شکست و یا زمین خوردن در حوزه‌های مختلف دیگر روحیه خود را ببازیم و از ادامه مسیر باز بمانیم. اما راز ثروتمندان این است که آن‌ها هیچ گاه به طور کامل دلسرد نمی‌شوند و همیشه راهی برای ادامه دادن می‌یابند.

ثروتمندان وقت خود را تلف نمی‌کنند و از اهمال کاری دوری می‌کنند.

اهمال کاری یکی از عادات مخربی است که به دلایل مختلف روی می‌دهد. برای مثال برخی از افراد به دلیل کمال گرایی افراطی که می‌تواند به شدت آسیب زا باشد دچار اهمال کاری می‌شوند. برخی دیگر نیز ممکن است به دلیل عدم وجود برنامه کاری منظم در این ورطه بیفتند. در هر صورت یکی از رازهای رسیدن به موفقیت دوری از اهمال کاری و جلوگیری از اتلاف وقت است.

کلام آخر

زندگینامه و بیوگرافی افراد موفق و ثروتمندان بزرگ به ما یادآوری می‌کند که در راه تلاش برای رسیدن به هدف نیاز است تا برخی ویژگی‌ها را در وجود خود تقویت کنیم. ویژگی‌ها و خصوصیاتی که به طور مشترک در بسیاری از این افراد می‌یابیم و می‌توانیم از آن‌ها به عنوان راز موفقیت این افراد یاد کنیم. فراموش نکنید که بسیاری از ثروتمندان کنونی در جهان کارآفرینانی هستند که ایده‌های نوینی را به کار گرفته‌اند و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها