چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

سقوط بیت کوین، اتریوم و دوج کوین /روز منفی آلت کوین ها

24 خرداد 1401
سقوط بیت کوین، اتریوم و دوج کوین /روز منفی آلت کوین ها

به گزارش بانک اول بیت کوین که روز گذشته به کانال 40 هزار دلار رسیده بود، با یک افت بزرگ به کانال 38000 دلار سقوط کرد و گرچه بخشی از این افت جبران شده،ولی هنوز هم فروشندگان بازار را در اختیار دارند و ارز اول بازار در محدوده 39000 دلار معامله می شود.

بیت کوین در جریان افت اخیر خود حتی وارد کانال 37000 دلار هم شد اما خیلی زود از این محدوده برگشت زد و فعلا خریدارن و فروشندگان در حال جدال برای تثبیت قیمت در کانال 39000 یا 38000 دلار هستند.

در جریان همین افت اخیر، ارزش معاملات هم به شدت بالا رفت و طی 24 ساعت گذشته بیش از 38 میلیارد دلار بیت کوین معامله شده است.

در حالی که بازدهی هفتگی این ارز به منفی 6 درصد رسیده، ارزش بازار آن هم عدد 743 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

افت امروز باعث شده دوباره نظرات بدبینانه بیشتری مطرح شوند. امروز هم مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بیتمکس پیش بینی کرده قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار و قیمت اتریوم به 2500 دلار خواهد رسید.

سقوط کوتاه مدت اتریوم به کانال 2700 دلار 

اتریوم هم در جریان افت امروز بازار، تا کانال 2700 دلار سقوط کرد اما خیلی زود به بالای این کانال بازگشت و هم اکنون در حدود قیمت 2890 دلار معامله می شود.

اتریوم در مقیاس روزانه افت 3.3 درصدی و در مقیاس هفتگی افت 6.6 درصدی داشته و ارزش بازار آن هم 349 میلیارد دلار است.

طی شبانه روز گذشته 20 میلیارد دلار اتریوم معامله شده که این رقم در مقایسه با میانگین ماهانه، عدد بزرگ تری است.

رشد ApeCoin در روز منفی آلت کوین ها

امروز در وضعیتی که آلت کوین ها وضعیت خوبی ندارند، ApeCoin رشد 5 درصدی داشته. این تنها ارز در فهرست 50 ارز برتر بازار است که رشد کرده و مابقی نمادها با افت قیمت مواجه بوده اند.

در میان نمادهای منفی، دوج کوین که دیروز رشد بیش از 25 درصدی داشت با یک سقوط 11 درصدی مواجه شده و زی کش هم به همین اندازه افت قیمت داشته است.

مونرو و نیر پروتکل هم دیگر نمادهایی هستند که امروز افت دو رقمی داشته اند.

در بازدهی هفتگی هم وضعیت آلت کوین ها چندان جالب نیست. ApeCoin که امروز مثبت است، در بازدهی هفتگی هم رشد 17 درصدی را نمایش می دهد و مابقی آلت کوین ها در این بازه زمانی افت قیمت داشته اند.

بیشترین افت قیمت هفتگی مربوط به نیر پروتکل است که 23 درصد از ارزش خود را از دست داده. فانتوم هم با افت 17 درصدی در رده بعدی است.

 

ارزش معاملات به 100 میلیارد دلار رسید

 

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز 3.2 درصد افت کرده و عدد 1.8 تریلیون دلار را نمایش می دهد.

اما ارزش معاملات با رشد 7 درصدی، دوباره 12 رقمی شده و به عدد 100 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 12 میلیارد دلار است و در استیبل کوین ها هم 84 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها