پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟

24 خرداد 1401
در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث چه باید کرد؟

به گزارش بانک اول باتوجه به مشکلات عدیده‌ای که می‌تواند در صورت گم کردن بیمه شخص ثالث خودرو رخ دهد، باید نسبت به حفظ بیمه نامه خود با دقت عمل بالایی رفتار کرد. اما در شرایط مفقودی بیمه نامه مذکور امکان دریافت گواهی مفقودی و دریافت خدمات و خسارات از شرکت بیمه‌گر برای شخص فراهم خواهد بود که در این گزارش به روند دریافت این گواهی پرداخته خواهد شد.

مشکلات مفقودی بیمه شخص ثالث خودرو که شما را از گم کردنش پشیمان می‌کند!

پیش از ارائه راه حل بپردازیم به مشکلات احتمالی که می‎‌تواند برای کسانیکه بیمه شخص ثالث خود را گم کرده‌اند رخ دهد تا نسبت به محافظت از مدارک و بیمه نامه خود با دقت عمل بیشتری رفتار کنیم.

اگر خودرو شخص بیمه شده در مسیر توسط پلیس راه یا نیروهای گشت متوقف شده و از شما درخواست بیمه شخص ثالث شود، ارائه نکردن بیمه نام شخص ثالث منجر به توقیف خودرو شما و انتقال به پارکینگ خواهد شد. همچنین در شرایطی که تصادفات سنگینی رخ می‌دهد، مسئولین مربوطه در صحنه حاضر می‌شوند و پس از آن خودروهای حاضر ر تصادف توقیف می‌شوند که برای خروج وسیله نقلیه خود از پارکینگ، ارائه بیمه شخص ثالث اجباری است. 

از سوی دیگر نیز در صورتیکه بیمه نامه گم شود امکان سوء استفاده از آن وجود دارد که می‌تواند منجر به اقدام به دریافت خسارت به‌صورت ساختگی شود. 

گواهی مفقودی؛ راه حل بیمه نامه گم شده

در گذشته درصورتیکه بیمه نامه شخص ثالث فرد بیمه شده به هر دلیلی مفقود می‌شد امکان صدور المثنی آن وجود داشت؛ اما در حال حاضر تنها می‌توان گواهی مفقودی آنرا دریافت کرد که با صدور این گواهی امکان دریافت تمام خدماتی که با بیمه نامه از شرکت بیمه‌ای دریافت می‌شد وجود خواهد داشت.

روند دریافت گواهی مفقودی

جهت دریافت گواهی مفقودی بیمه نامه شخص ثالث خودرو ابتدا نیاز است شخص بیمه شده به شورای حل اختلاف و یا کلانتری برای دریافت نامه‌ای مبنی بر گم شدن بیمه نامه شخص ثالث برای تایید این مشکل مراجعه نماید. سپس این نامه را به همراه مدارک شناسایی و مدارک خودرو  به شرکت بیمه‌گر ارائه داده تا طی بررسی شرایط و در صورت تایید مدارک توسط شرکت بیمه، گواهی مفقودی بیمه به شخص تعلق بگیرد. در صورتیکه نام شرکت بیمه‌گر خود را فراموش کردید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خود، از این طریق استعلام بگیرید. در نتیجه نام شرکت بیمه شما مشخص خواهد شد./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها