جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

انواع وام های قرض الحسنه بانک ها از 20 میلیون تا 200 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد

24 خرداد 1401
انواع وام های قرض الحسنه بانک ها از 20 میلیون تا 200 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد

به گزارش بانک اول وام و تسهیلات قرض الحسنه ارزان ترین و به صرفه ترین وام های پرداختی در بانک های ایران هستند٬ هر چند به اعتقاد برخی کارشناسان با توجه به تورم بالای 40 درصدی در اقتصاد ایران حتی دریافت وام 18 درصدی هم مقرون به صرفه هست ٬ تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2 الی 4 درصدی در واقع یک امتیاز حساب می شود.

در سال 1401 با تکلیف دولت به بانک ها سبد تسهیلات قرض الحسنه بانک ها متنوع تر شده است و سقف این نوع وام ها هم افزایش یافته است.

در این مطلب به معرفی انواع وام و تسهیلات قرض الحسنه بانک ها می پردازیم:

1 - وام قرض الحسنه 200 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه رسالت:

بخشنامه افزایش وام و تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک تخصصی قرض الحسنه ایران یعنی بانک رسالت ابلاغ شد .

 رئیس دایره اعتبارات بانک‌های تجاری بانک مرکزی درباره افزایش وام قرض الحسنه در سال ۱۴۰۱ گفت: سقف تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به اشخاص حقیقی تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

پرداخت وام های بانک رسالت به قشر خاصی تعلق ندارد و همه افراد جامعه می توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند.

2- وام قرض الحسنه 200 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران:

بانک قرض الحسنه مهر ایران هم یکی دیگر از بانک های تخصصی قرض الحسنه ایران هست که سقف وام های آن تا 200 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. کارمزد وام های این بانک بین 2 تا 4 درصد است و مدت زمان پرداخت اقساط حداکثر 60 ماهه هست.

وام های این بانک  هم قابل پرداخت به تمام اقشار جامعه است.

3-وام قرض الحسنه خود اشتغالی :

وام اشتغال زایی  تا قبل از این، بیشتر با معرفی کمیته امداد امام خمینی و با الویت زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شد اما حالا دامنه و مبلغ گسترده‌تری پیدا کرده است.

مثلا ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان واجد شرایط که قصد راه انداختن کسب و کارخانگی دارند، تا ۱۰۰میلیون تومان وام  اشتغال می‌دهد.

به روستایی‌ها هم در ۵ بانک عامل کشاورزی، رفاه، ملت، ملی و صادرات به صورت قرض‌الحسنه و با سود بانکی ۴ درصدی وام خود اشتغالی داده می‌شود. البته به شرطی که از کمیته امداد در این زمینه کمکی دریافت نکرده‌ باشند.

4- تسهیلات قرض الحسنه ازدواج :

مبلغ وام ازدواج زوجین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام ازدواج برای مردهای زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال، ۱۵۰ میلیون تومان است.

وام ازدواج سایر زوجین، ۱۲۰ میلیون تومان است که در مجموع به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

این وام به کلیه زوج‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ ازدواج آنها از ۱/۱/ ۱۳۹۷ به بعد باشد. یعنی زوج‌هایی که از سال ۹۷ به بعد ازدواج کرده‌اند یا افرادی که سال ۱۴۰۱ ازدواج کنند، مشمول وام ازدواج ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی می‌شوند.

تسهیلات ازدواج در اکثر بانک های کشور پرداخت می شود و کارمزد آن 4 درصد است.برای دریافت این وام ابتدا باید در سایت بانک مرکزی ثبت نام کنید و سپس به بانک مورد نظر مراجعه نمایید.

5- تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری:

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ خانواده‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند می‌توانند وام قرض‌الحسنه فرزندآوری دریافت کنند. وام فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶ و ۸۰ میلیون تومان است. مبلغ وام برای فرزند پنجم 100 میلیون تومان است.

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از وام فرزندآوری/ چه کسانی می‌توانند وام فرزندآوری بگیرند؟

ثبت‌نام وام فرزندآوری از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و حالا جزئیات جدیدی از وام فرزندآوری مشخص شده است. مدت بازپرداخت وام و دوره تنفس شش ماهه از جزئیات جدید اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ خانواده‌هایی که صاحب فرزند شده‌اند می‌توانند وام قرض‌الحسنه فرزندآوری دریافت کنند. بر اساس اعلام قبلی، وام فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶ و ۸۰ میلیون تومان است. بیشترین مبلغ وام هم به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که صاحب فرزند پنجم و بیشتر شده باشند.

این وام به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند شده‌اند. اما این تنها شرط پرداخت این وام بانکی نیست. تنها افرادی می‌توانند درخواست وام فرزندآوری را به بانک بدهند که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و کودک هر دو زیر ۲٫۵ باشد. اگر نرخ باروری بالای عدد ۲٫۵ باشد وام به خانواده تعلق نمی‌گیرد.

مدت زمان بازپرداخت این وام،‌ بین ۳ تا ۷ سال است. دوره باپرداخت وام ۲۰ میلیونی فرزند اول ۳ سال است و دوره بازپرداخت وام ۱۰۰ میلیونی فرزند پنجم هم ۷ سال است. دوره بازپرداخت وام ۴۰ میلیونی فرزند دوم ۴۸ ماه، وام ۶۰ میلیونی فرزند سوم ۷۲ ماه و وام ۸۰ میلیونی فرزند چهارم ۷۲ ماه است.

مبلغ کارمزد وام فرزند آوری 4 درصد است.

در تمام موارد فوق وام گیرنده و ضامنین باید فاقد هر گونه چک برگشتی و وام یررسید گذشته ٬ معوق و یا مشکوک الوصول در شبکه بانکی کشور باشند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها