جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

صعود بیت کوین ، طلا و بازارهای سهام

24 خرداد 1401
صعود بیت کوین ، طلا  و بازارهای سهام

به گزارش بانک اول پس از اعلام افزایش نرخ بهره از سوی جروم پاول برای مبارزه با روند افزایشی تورم، شب گذشته شاخص داو جونز با ۲.۸۱، اس‌اندپی۵۰۰ با ۲.۹۹ و شاخص نزدک کامپوزیت با ۳.۱۹ درصد افزایش واکنش نشان دادند. آمارها نشان می‌دهد که این بزرگترین جهش برای دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و داو جونز از سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.

همچنین بازارهای طلا و بیت‌کوین هم با افزایش قابل توجهی مواجه شدند. 

جروم پاول رییس فدرال رزرو در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام تصمیم افزایش ۵۰ واحد درصدی نرخ بهره که بزرگترین افزایش نرخ بهره از سال ۲۰۰۰ تاکنون است به خبرنگارن گفت: افزایش ۷۵ واحد درصدی چیزی نیست که ما فعلا در حال بررسی آن باشیم. ما در حال انتقال نرخ بهره با سرعت بیشتری به سطوح عادی هستیم. 

علیرغم انقباض ۱.۴ درصدی اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه نخست سال، پاول عنوان کرد که «شانس خوبی» برای فدرال رزرو وجود دارد که به «فرود ملایم» از سطح تورمی کنونی دست یابد چرا که به شدت سیاست‌های پولی را در سال جاری سخت‌تر خواهند کرد.

پاول در صحبت‌های خود عنوان کرد: خانوارها و مشاغل در وضعیت مالی قوی قرار دارند، بازار کار قوی است، اقتصاد قوی است و در موقعیت مناسبی برای مدیریت سیاست‌های پولی سخت‌تر قرار دارد اما این بسیار چالش برانگیز خواهد بود و کار آسانی نیست. بستگی دارد که در مورد رویدادهای خارج از کنترل چه واکنشی نشان دهیم. امروز نرخ بهره را ۰.۵ واحد درصد افزایش دادیم و این حس هماهنگ در میان اعضای کمیته وجود دارد که ۰.۵ واحد درصد باید برای دو جلسه بعدی هم روی میز قرار گیرد.

رییس فدرال رزرو در ادامه افزود: اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که اقتصاد ایالات متحده در برابر رکود آسیب پذیر باشد یا نمی‌تواند نرخ‌های بهره بالاتر را مدیریت کند. پاول تاکید کرد که با توجه به رویدادهای جهانی و سیاست‌های پولی سخت‌تر، اقتصاد ایالات متحده می‌تواند شاهد رشد کندتر باشد.

پاول عنوان کرد که در حال حاضر هیچ تنشی میان دو سمت ماموریت فدرال رزرو یعنی حداکثر اشتغال و ثبات قیمت‌ها نمی‌بیند و دلیل آن را خارج شدن بازار کار از تعادل عنوان کرد.

همزمان با صحبت‌های پاول معاملات آتی طلای ژوئن در بازار کومکس نیویورک ۲۰ دلار جهش کرد و از مرز ۱۹۰۰ دلار گذشت. بیت‌کوین هم پس از مدتها رشد و بازار رمزارزها را به روند صعودی بازگرداند.

اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها