پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سرمایه‌های دیجیتال باید از صرافی به کیف پول مجازی منتقل شوند

24 خرداد 1401
سرمایه‌های دیجیتال باید از صرافی به کیف پول مجازی منتقل شوند

به گزارش بانک اول پلیس فتا دیروز از شناسایی و دستگیری شخصی که با ارسال پیام به حساب تلگرام کاربران فضای مجازی، اقدام به اخذ وجه از مخاطبین و خرید ارز دیجیتال می‌کرد، خبر داد. این متهم موفق شده با دریافت وجه از طریق یکی از صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، معامله انجام دهد.

نگهداری از ارزهای دیجیتال با استفاده از کیف پول‌های مجازی به نام «کریپتو» انجام می‌شود که مانند یک حساب بانکی برای ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند. این کیف پول‌ها به دو نوع گرم و سرد تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در متصل بودن و غیرمتصل بودن به بستر اینترنت است.

خانم مهشید داداش زاده گفت: تمامی کاربر‌ها برای استفاده از صرافی‌های خارجی حوزه ارزهای دیجیتال باید احراز هویت کنند؛ البته تعدادی از صرافی‌ها اجازه می‌دهند، کاربران پول را بدون احراز هویت تا مبلغ کم معامله کنند. در بعضی از صرافی‌ها احراز هویت باید با کارت ملی و کارت‌های معتبر صورت گیرد؛ به همین علت، کاربران ایرانی برای معامله از طریق این صرافی‌ها باید از IP  استفاده کنند و گرنه پول‌هایشان بلوکه می‌شود.

به گفته او، صرافی‌هایی مانند «بایننس» به کاربرانی که از IP کشور‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند، اخطار داده و تا زمان مشخصی به آن‌ها مهلت احراز هویت یا خروج پول می‌دهد. این صرافی  IP  ثابت را قبول ندارد و برای معامله در آن باید احراز هویت صورت گیرد؛ در حالی که کاربران  ایرانی از  IP ثابت در صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند، اما بعد از مدتی، صرافی می‌گوید کاربر برای معامله در مبلغ بالا احراز هویت کند که با وجود IP  ثابت، باز هم احتمال لو رفتن اطلاعات کاربران ایرانی وجود دارد.

خانم داداش زاده می‌گوید: صرافی «بایننس»، صرافی بزرگ و مشهوری است و کاربران ایرانی برای استفاده از آن، اقدام به فتوشاپ پاسپورت‌ اکثرا با هویت هندی می‌کنند، اما این صرافی بعد از مدتی هویت‌های جعلی را شناسایی کرده و برای آن‌‎ها جریمه‌های مالی اعمال می‌کند؛ حتی ممکن است اجازه برداشت کل پول را ندهند. بهتر است به علت مشخص نبودن اعتبار صرافی‌ها، ۸۰ درصد سرمایه خود را از صرافی‌های برخط به کیف پول‌های سرد انتقال دهیم.

تعدادی از افراد در فضای مجازی در ازای دریافت مبالغ مختلف، برای کاربران ایرانی پاسپورت فتوشاپ شده از کشور‌های دیگر درست می‌کنند. به گفته کارشناسانی مثل خانم داداش زاده کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال، ایرانی‌ها یا نباید از این صرافی‌ها استفاده کنند یا باید پاسپورت اصلی که مقیم کشور دیگر هستند را بارگزاری کنند وگرنه، بهتر است از صرافی‌هایی که با شماره تلفن همراه دست به احراز هویت می‌زنند، استفاده کنند.

صرافی برخط «بایننس» در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در همان سال، حدود ۱۵ میلیون دلار سود را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها