جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی از خردادماه

24 خرداد 1401
پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی از خردادماه

به گزارش بانک اول حجت‌الله عبدالملکی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌آفرین در قالب مشاغل خانگی و روستایی در قالب ردیف بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته تا ما از محل منابع برگشتی و همراهی بانک مرکزی بتوانیم پرداخت این تسهیلات را برای طرح‌های مصوب شاهد باشیم.

وی محدودیت پرداخت منابع تبصره ۱۸ را در سال جدید یادآور شد و تصریح کرد: برای طرح‌های اولویت‌دار آموزش، سلامت و بهداشت پرداخت این تسهیلات در کوتاهترین زمان انجام می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه بسته‌های حمایتی برای تولیدکنندگان و صنعتگران به ازای افزایش دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با همراهی مجلس این بسته‌های حمایتی در پشتیبانی از تولیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته و در اقدام جهادی و انقلابی بتوانیم در سال «تولید، ‌ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در کنار سرمایه‌گذاران باشیم.

عبدالملکی افزود: با توجه به افزایش دستمزد کارگران که برخی نگرانی ها را در تولیدکنندگان به وجود آورده، سعی ما بر این است تا با مشوق‌های بیمه‌ای، مالیاتی و پرداخت تسهیلات با نرخ پایین بتوانیم خلأ احتمالی به وجود آمده را برطرف و به بهره‌وری بالای واحدهای تولیدی کمک کنیم.

وی مهمترین دغدغه این وزارتخانه را تأمین منابع برای پرداخت حقوق بازنشستگان اعم از صندوق بازنشستگی و بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: همکاران ما به رغم همه محدودیت‌ها سعی دارند تا حقوق بازنشستگان حتی یک روز نیز به تأخیر نیفتد تا در یک اقدام مناسب و رضایت‌بخش حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شود.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل کمک‌ها و پشتیبانی ها در تکمیل پروژه‌هایی همچون اورژانس اجتماعی، ‌ مرکز نگهداری معلولان و احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف انجام شده و در کنار آن سعی ما بر این است تا با همراهی بانک‌های عامل پرداخت منابع مورد نیاز در حمایت از واحدهای تولیدی انجام شود.

او  از ساخت مسکن کارگری در استان اردبیل به تعداد یک‌هزار واحد خبر داد و اضافه کرد: ۷۰۰ متقاضی برای برخورداری از این مساکن ثبت‌نام کردند که امیدواریم به کارگران فاقد سرپناه این واحدهای مسکونی تحویل داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به بی نظمی های پرواز شرکت هواپیمایی آسمان اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تا حق مردم در این پروازها ضایع شده و یا کنسلی پروازها به نارضایتی مردم منجر شود.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها