پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

فرآیند واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا اعلام شد + جزییات

24 خرداد 1401
فرآیند واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا اعلام شد + جزییات

به گزارش بانک اول به نقل از ایرنا، «محمدتقی آذرشب» درباره واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا توسط سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: سهام دولت در دو شرکت سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب ۱۷ و ۵.۷ درصد است که واگذاری پس از انجام شرایط لازم اجرا خواهد شد.

وی گفت: واگذاری سهم دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا نیازمند انجام فرآیندها و برنامه‌ریزی‌های خاصی است. 

آذرشب افزود: واگذاری سهام دولت در این دو شرکت به این صورت است که پس از بررسی پیشنهاد سازمان خصوصی سازی در کارگروهی، به هیات واگذاری ارسال شود و بعد در پروسه عرضه، بازاریابی و ارزشیابی قرار گیرد و در آخر در مرحله واگذاری قرار گیرد.

معاونت واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: پروسه‌های ذکر شده انجام نشده است و باید منتظر اجرایی شدن آن بمانیم.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها