پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مقابله با ترفندهای کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات حساب بانکی

24 خرداد 1401
 مقابله با ترفندهای کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات حساب بانکی

به گزارش بانک اول به نقل از ایبنا، رعایت نکردن نکات ایمنی در بهره‌گیری کارت بانکی یا فضای مجازی از سوی برخی مشتریان موجب از دست رفتن اطلاعات شخصی آن‌ها و درنهایت سرقت اطلاعات حساب بانکی‌شان می شود.

پس به هیچ‌عنوان اطلاعات حساب خود مانند شماره و رمز کارت را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید و کارت خود را به افراد دیگر نسپارید. همچنین از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خودداری کنید تا در صورت مفقودی یا ربوده شدن کارت با موجودی خالی آن مواجه نشوید.

یکی از شگردهای معمول کلاهبرداری برای سرقت اطلاعات کارت بانکی، بهره‌گیری از دستگاه‌های اسکیمر برای جعل کارت‌های بانکی است. کپی برداری از اطلاعات مغناطیسی کارت با این دستگاه که همانند کارتخوان هاست، به سادگی امکان پذیر است بنابراین به هیچ عنوان کارت بانکی خود را حتی بدون رمز در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

یکی دیگر از شگردهای مجرمان سایبری برای سواستفاده از حساب بانکی، پیامک‌ها یا تماس‌هایی هستند که نوید برنده شدن در قرعه‌کشی را می‌دهند. چناچه کسانی با این عنوان از شما درخواست مراجعه به عابربانک یا ارسال اطلاعات کارت کردند، هرگز اعتماد نکنید.

و در آخر چنانچه به هر دلیلی به درگاه‌های پرداخت بانکی مراجعه کردید، حتماً به شاخص‌های ایمنی آن همانند آدرس دارای پروتکل امنیتی httpsتوجه و حتما از رمز یکبارمصرف استفاه کنید.

 

اخبار مرتبط
از بین تمام ایده‌ها و فعالیت‌های ایلان ماسک از خودرو‌های تسلا گرفته تا موشک‌های اسپیس ایکس، تصاحب توئیتر، برنامه‌های استعمار مریخ شاید شرکت مخفی تراشه‌های مغزی او با نام "نورالینک" خطرناک‌ترین آن‌ها باشد. نورالینک برای چه به وجود آمده است؟
گم کردن یا دزدیده شدن گوشی، تبلت یا لپ تاپ همیشه پر استرس و ناراحت کننده است اما خوشبختانه ابزارها و روش‌هایی وجود دارد تا صاحبان آن‌ها بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را ردیابی و در نهایت پیدا کنند.
نرخ بلیت ورودی موزه ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.
در واقع مالیات ارزش‌افزوده یک نوع مالیات غیرمستقیم است که بر ارزش خلق شده‌ی کالا اعمال می‌شود. مالیاتی که بر ارزش‌افزوده لحاظ می‌شود در نهایت توسط خریدار پرداخت می‌شود و عمده‌فروشان، تولیدکنندگان و تمام افراد حاضر در زنجیره تولید هر کدام در مرحله‌ای با توجه به ارزشی که به محصول اضافه می‌کنند، موجب افزایش پلکانی این مالیات روی محصول نهایی می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها