پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

قسط ۲.۵ میلیون تومانی برای وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

24 خرداد 1401
قسط ۲.۵ میلیون تومانی برای وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

به گزارش بانک اول روز گذشته با موافقت شورای پول و اعتبار سقف پرداخت وام کمک ودیعه مسکن افزایش پیدا کرد و سقف این تسهیلات در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب 100، 70 و 40 میلیون تومان شد.

براساس اعلام بانک مرکزی، دوره بازپرداخت این تسهیلات که اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی 40 هزار میلیارد تومان در سال 1401) انجام خواهد شد، حداکثر 5 ساله و نرخ سود آن نیز 18 درصد است.

در این زمینه، بررسی‌های نشان می‌دهد که تهرانی‌ها برای دریافت وام 100 میلیونی ودیعه مسکن جدید باید ماهانه 2 میلیون و 539 هزار و 342 تومان قسط پرداخت کنند.

سود این تسهیلات نیز 52 میلیون و 360 هزار و 564 تومان است که به عبارتی، بانک در پایان دوره 5 ساله بیش از 152 میلیون تومان از دریافت کننده این تسهیلات می‌گیرد.

از سوی دیگر، مبلغ اقساط ماهانه وام 70 میلیونی ودیعه مسکن تقریبا 1 میلیون و 777 هزار و 539 تومان و سود این وام نیز 36 میلیون و 652 هزار تومان است.

علاوه براین، دریافت کنندگان وام 40 میلیونی کمک ودیعه مسکن نیز، باید ماهانه معادل یک میلیون و 15 هزار و 737 تومان قسط بدهد و سود این وام نیز 20 میلیون و 944 هزار تومان است.

ایسنا

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها