جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان اجرای کالابرگ الکترونیک اعلام شد

24 خرداد 1401
زمان اجرای کالابرگ الکترونیک اعلام شد

به گزارش بانک اول حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره دو طرح فروش نان اظهار داشت: طرح هوشمندسازی یارانه نان در استان زنجان در حال انجام و آسیب‌شناسی است و اگر مشکل مهمی نداشته باشد در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح فروش کیلویی نان نیز برای جلوگیری از کم‌فروشی نان طرح موضوع شده است که طرح مؤثری نیز به حساب می‌آید.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در پاسخ به اینکه چه‌زمانی طرح کالابرگ الکترونیک در کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دو مرحله دارد که در فاز اول که اکنون در حال اجراست، مقادیری پول به حساب بانکی خانوار واریز می‌شود؛ حداکثر زمانی که برای این فاز در نظر گرفته شده دو ماه است.

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح به‌صورت خرید الکترونیک به‌صورت کالابرگ است؛ یعنی با کالابرگ افراد تنها می‌توانند کالاهای اساسی را (نان، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن) خریداری کنند که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس  افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به‌قیمت قبل (یارانه‌ای) پرداخت می‌کنند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یادشده را خریداری کرد.

دستگاه‌های پوز طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها بر پایه سیستم اندروید است

وی در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌های نصب کارتخوان‌های متصل به طرح هدفمندی یارانه آماده شده است یا خیر، اظهار داشت: زیرساخت‌های اجرای این طرح، دستگاه‌های پوزی است که بر پایه سیستم اندروید کار می‌کنند که در واحدهای نانوایی زنجان در حال نصب است و به‌مرور در کل کشور این زیرساخت ایجاد می‌شود.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: از ماه آینده طرح کالابرگ الکترونیک در کل کشور اجرایی می‌شود.

 تسنیم

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها