ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

24 خرداد 1401
خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

به گزارش بانک اول عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه خردادماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه، باید در نظام مالیاتی ثبت‌نام داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه انجام تمام فرایندهای مالیاتی و ارائه اظهارنامه منوط به ثبت‌نام الکترونیکی در نظام مالیاتی است، توصیه می‌شود مودیان در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و رفع نقص ثبت‌نام الکترونیکی خود اقدام کنند.

عباس پور با اشاره به اینکه برخورداری از هر نوع معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه مودیان می‌توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شوند، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه‌های سازمان اجرا کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از کلیه معافیت‏‌های مالیاتی و جریمه ۳۰درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود./خبرانلاین

اخبار مرتبط
آزمون استخدام ۲۵ هزار نفر که ۲۸ مهر امسال برگزار شد در راستای تامین نیروی انسانی مراکز درمانی تازه افتتاح شده حوزه سلامت در سراسر کشور بوده است. بررسی ها نشان می دهند که مراحل جذب و گزینش افراد قبول شده در این آزمون در حال انجام است.
دستمزد روزانه کارگران، ۲۱۲۳۳۱۳ ریالِ مصوب شورایعالی کار، فقط ۳.۱۶ دلار است؛ کارگران ایرانی برای روزی ۳ دلار کار می‌کنند؛ دستمزد روزانه‌ی ۳ دلاری با هر متر و معیار استاندارد و بین‌المللی که بسنجیم، یک دستمزد به شدت زیر خط فقر است که با آن نمی‌توان نیازهای خوراکی را در حد آنچه علیرضا خرمی، فعال کارگری و عضو شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان، «بخور و نمیر» می‌نامد، برآورده سازد.
روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.
سامانه اعتبارسنجی با بررسی تسهیلات دریافتی افراد از بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف و چگونگی پرداخت اقساط آن‌ها و بررسی چک‌های برگشتی همان فرد، به او امتیاز و رتبه اعتباری می‌دهد. هر قدر پرداخت اقساط به‌موقع و بدون تأخیر باشد، رتبه اعتباری بالاتر می‌رود. تاخیر در پرداخت اقساط وام یا داشتن چک برگشتی هم امتیاز او را پایین‌تر می‌آورد. پس رتبه اعتباری می‌تواند نشان‌دهنده خوش‌حساب یا بدحساب بودن افراد در انجام تعهدات مالی و بانکی باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها