جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش‌بینی بورس هفته آینده

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بورس هفته آینده

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید و افت ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد.  این افت در روند بازار تاثیر چندانی ندارد و تنها اصلاح روندهای صعودی است.

 کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار هفته آینده روند متعادلی را دنبال می‌کند. از لحاظ بنیادی، بازار کف مشخصی دارد و با روند ریزشی از این کف عبور نمی‌کند.

او می‌افزاید: بازار از کف خود روندی رو به بالا را آغاز کرده است. ولی بعضی  فکر می‌کنند بازار صعودی شده و به فکر جابه‌جایی و ذخیره سود در پرتفو خود هستند. این موضوع رشد بازار را با وقفه مواجه کرده است.

حق‌شناس ادامه می‌دهد: بورس، از لحاظ تکنیکالی به ناحیه مقاومتی خوبی رسیده است. اما به علت خاطرات بد ۲۰ ماه اخیر و نزول شاخص کل، از لحاظ روانی نمی‌تواند رشد کند. از سوی دیگر برخی از سهام رشد خوبی داشتند و سهامداران به دنبال ذخیره سود و نقد کردن سهام خود هستند.

 

چه عواملی روی بورس اثر دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نرخ سود بانکی می‌گوید: بانک مرکزی آرام آرام نرخ سود بین بانکی را افزایش می‌دهد. اگر این افزایش طی هفته آینده قوت نگیرد روند مثبت بورس ادامه‌دار خواهد بود.

حق‌شناس می‌افزاید: روند نوسانی بازار طبیعی است و شاخص کل بورس اصلاح چندانی نخواهد داشت. شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی به علت تورم و جاماندگی2 ساله بازار می‌شکند. این شکست شاخص، نهایتا یک هفته الی یک ماه زمان می‌دهد و شاخص نیز نشانگر وضعیت کلی تالار شیشه‌ای نیست.

وی درباره وضعیت شاخص کل بورس توضیح می‌دهد: شاخص از لحاظ ساختاری ایراد دارد و وضعیت حال حاضر بازار سرمایه را نشان نمی‌دهد. برای مثال، اگر ما به سقف قبلی یعنی تراز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی بگردیم، بسیاری از سهم‌ها قیمت قبلی خود را نمی‌بینند. یعنی نباید انتظار داشت با افزایش شاخص، قیمت سهام بورسی نیز به بالاترین حد خود برسد.

وی تاکید می‌کند: بورس در هر وضعیتی می‌تواند روند اصلاحی به خود بگیرد. اما این اصلاح نگران کننده نیست و تنها برای تغییر روند است.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها