چهارشنبه, 29 فروردین 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت سکه در هفته آینده

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت سکه در هفته آینده

به گزارش بانک اول محمد کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی به 1845 دلار رسید که به نسبت اول هفته تغییر زیادی نداشت.

وی گفت:ازطرفی قیمت ارز امروز به دلیل افزایش تقاضا مجددا سیر صعودی به خود گرفت و با 320 تومان افزایش هفتگی به 30470 تومان رسید و طبیعتا این موضوع باعث شد قیمت طلا و سکه گران شود.


 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:انواع سکه به دلیل افزایش تقاضا همچنان دارای حباب می باشد به طوری که حباب سکه امروز با 140 هزار تومان افزایش هفتگی به 940 هزار تومان رسید.

وی گفت :داد و ستدها در این هفته به روال عادی انجام شد اما در روزهای اخر هفته به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی واحدهای صنفی و کم شدن تردد در سطح شهر با کمی رکود روبه رو شد.

کشتی آرای ابراز امیدواری کرد با تدابیر بانک مرکزی قیمت ارز کنترل شود زیرا با بالا رفتن نرخ ارز طبیعتا همه بازارها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کالاهای دیگر نیز گران خواهد شد.

وی در پایان پیش بینی کرد تا دوشنبه هفته آینده قیمت طلا و سکه در همین محدوده در نوسان باشد.

قیمت طلا و سکه 5 خرداد 1401و تغییرات هفتگی

کشتی آرای گفت: قیمت سکه طرح قدیم با 300 هزار تومان افزایش هفتگی به 13میلیون و 900هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید امروز با 450هزار تومان افزایش هفتگی به 14میلیون و 550 هزار تومان رسید.


 

نیم سکه با 150هزار تومان افزایش هفتگی به 8میلیون تومان رسید.

ربع سکه نیز با 150هزار تومان افزایش هفتگی به 5میلیون تومان تغییر قیمت داد.

سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز با 50 هزار تومان افزایش هفتگی 2850000 هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم با 33هزار تومان افزایش هفتگی به 1میلیون و 390 هزار تومان تغییر یافت.

قیمت هر مثقال طلای آبشده با 140 هزار تومان افزایش هفتگی به 6میلیون 20هزار تومان رسید.

اخبار مرتبط
برخی تحلیلگران خاطرنشان می کنند که کاهش ریسک ژئوپلیتیکی تقاضای کمتری را برای طلا ایجاد می کند، در حالی که احساسات بازار از فعالیت های اقتصادی جهانی حمایت می کند که تقاضای صنعتی نقره را افزایش می دهد.
قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با افزایش یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته از ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
نادر بذرافشان از تخلیه نسبی تقاضا و هیجانات در بازار طلا و سکه خبر داد و افزود: از ابتدای سال میلادی افزایش حدود ۳۵۰ دلاری اونس جهانی طلا را شاهد بودیم و از ابتدای امسال (فروردین ۱۴۰۳) اونس جهانی رشد ۲۵۰ دلاری داشته است که بر قیمت طلا و سکه در بازار داخل تاثیر گذاشته است.
عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره اینکه چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ گفت: اگر بانک مرکزی سکه را با نرخ ارز مرکز مبادله می فروخت، اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت می شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها