شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی بلندمدت و کوتاه‌مدت رمزارزها

24 خرداد 1401
پیش‌بینی بلندمدت و کوتاه‌مدت رمزارزها

به گزارش بانک اول این روزها شاید متوجه افزایش بی‌سابقه دامیننس بیت‌کوین شده باشید. دارایی از ترس ریزش بازار به سمت بزرگ‌ترین رمزارز می‌رود و جریان سرمایه آلت‌کوین‌ها بسیار کم است. جدیدترین گزارش صندوق دارایی دیجیتال Coinshares نشان می‌دهد که مجموع ورودی بیت‌کوین در هفته گذشته به ۱۲۶ میلیون دلار رسید. با این حساب مجموع ورودی این ارز دیجیتال از اول سال تا به امروز به ۵۰۶ میلیون دلار می‌رسد.

Coinshares عقیده دارد که افزایش ورودی خالص به بزرگ‌ترین رمزارز بازار، به دلیل سرمایه‌گذاری نهادی است. نهادها به دنبال پناه‌گاهی امن برای دارایی دیجیتال خود به بیت‌کوین مهاجرت کردند. آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته جریان ورودی ناچیزی داشتند و این اقبال به رمزارزها بزرگ را نشان می‌دهد. اتریوم هم از این جریان مستثنی نیست و این ارز هم در هفته گذشته خروجی پول داشت. دومین رمزارز بزرگ بازار هفته گذشته ۳۲ میلیون دلار خروجی داشت و این نهمین هفته متوالی است که پول از اتریوم خارج می‌شود.

براساس داده‌ها تنها آلت‌کوین‌های بزرگی که هفته پیش ورودی پول داشتند سولانا و ریپل با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار دلار ورودی بودند.

پیش‌بینی بلندمدت بیت‌کوین

جورین تایمر، مدیر کلان بخش بین‌الملل در شرکت فیدلیتی پیش‌بینی خود از بازار رمزارزها را بروزرسانی کرد. طبق پیش‌بینی او بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۶۳ هزار دلار می‌رسد. این یعنی یک سال بعد از رویداد هاوینگ بیت‌کوین.

تایمر براساس مدل پیشرفت تلفن همراه در جهان بیت‌کوین و پذیرش آن را بررسی کرده است. براساس پیش‌بینی او بعد از سال ۲۰۲۵ بیت‌کوین تا ۱۴۴ هزار دلار هم پتانسیل رشد دارد. با توجه به اینکه منحنی استفاده از اینترنت روز به روز در حال گسترش است احتمالا بیت‌کوین و ارزهای مجازی هم به زودی به این بازی راه پیدا می‌کنند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

Dave the wave نام مستعار یک تحلیلگر است. او در سال ۲۰۲۱ سقوط بازار را پیش‌بینی کرد.ولی حالا می‌گوید احتمالا بازار به زودی رشد می‌کند. البته او عقیده دارد که این رشد موقتی است. به عبارتی بیت‌کوین دارد برای هدف کوتاه‌مدت خود آماده می‌شود.

این کارشناس می‌گوید: احتمال رشد بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به طور موقت تا ۳۹ هزار دلار وجود دارد.

اگرچه او عقیده دارد که احتمال رشد موقت وجود دارد اما وضعت بازار را در ادامه نزولی می‌داند. او می‌گوید: چه کسی در سال ۲۰۲۱ تصور می‌کرد که بازار تا ۶۹ هزار دلار رشد می‌کند؟ هیچکس. امسال هم احتمال رشد وجود دارد. اما معامله‌گران باید بین ریسک نزولی و ریسک صعودی تناسب برقرار کنند.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها