جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

انتخاب درگاه بانکی هنگام پرداخت آنلاین در سایت

24 خرداد 1401
انتخاب درگاه بانکی هنگام پرداخت آنلاین  در سایت


نحوه تشخیص معتبر و امن بودن درگاه پرداخت | رایان پی

شاید شما هم در موقعیت انتخاب یک درگاه بانکی قرار گرفته‌اید. منظورمان زمانی است که به طور کلی کاربر برای فرایند پرداخت خود می‌تواند از بین دو یا چند درگاه، یکی را انتخاب کند. اگر توجه کرده باشید، مثلاً موقع پرداخت قبض پرسیده می‌شود به کدام درگاه متصل شود؟ و گزینه‌هایی از انتخاب درگاه بانکی به نمایش در می‌آید‌.

واقعیت این است که ایجاد درگاه بانکی مناسب می‌تواند سکان کسب‌وکار شما را به سمت انجام پرداخت‌ها و تراکنش‌‌های بی‌دغدغه‌‌ و راحت‌تری بچرخاند، یعنی شما به عنوان ناخدای کسب‌وکار خود با تهیه‌ درگاه درست می‌توانید بهترین مسیر را برای هدایت سریع مشتری به سمت واریز وجوه داشته باشید. در این مسیر امکان دارد بخواهید برای سایت خود چندین درگاه بانکی داشته باشید، هر چند این کار می‌تواند یک تکنیک برای جذب مشتری باشد و اثر مثبت بگذارد اما معایبی را هم به همراه دارد؛ پس بیاید در ادامه‌ی این مطلب کمی این قضیه را با هم بررسی کنیم.

درگاه بانکی چیست و چرا چند درگاه روی سایت  قرار می‌دهند؟

درگاه بانکی سیستم یا نرم‌افزاری است که بین دو طرف معامله قرار می‌گیرد و کمک می‌کند در بستر اینترنت تراکنش‌های مالی به راحتی و به سرعت انجام بشود. این سیستم که در انگلیسی به آن ( Internet banking payment gateway) می‌گویند زمینه‌ای را ایجاد می‌کند که مشتری یا هر شخصی به عنوان واریز کننده با وارد کردن مشخصات کارت بانکی خود، بتواند انتقال وجه را انجام بدهد.

با این تعریف این سیستم یکی از روش‌های نوین در خدمات پرداخت آنلاین است که شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به آن مجهز کنید و روند خرید مشتری را تسریع و تسهیل کنید.  تصور کنید شما به عنوان دارنده‌ی فروشگاه آنلاین یا کسب‌وکار اینترنتی تمام تکنیک‌های لازم در جذب مشتری را به کار می‌برید، اما بعد از انتخاب محصول مشتری باید از روش‌های سنتی مثل کارت‌به‌کارت برای پرداخت استفاده کند، خب این کار باعث ایجاد چالش‌هایی از جمله محدودیت در سقف پرداخت یا عدم دسترسی به عابر بانک رو‌به‌رو باشد که با وجود یک سیستم پرداخت کارآمد این دغدغه‌ها حذف می‌شود و مطمئن باشید درصد فروش هم بالا می‌رود.

 اما مسئله‌ی دیگر انتخاب چند درگاه بانکی برای روی یک سایت است. در واقع این کار با هدف جلب نظر بیشتر مشتری و ترغیب برای تکمیل فرایند خرید انجام می‌شود. هدف بعدی این است که اگر درگاهی با نرخ موفقیت پایین یا خرابی روبه‌رو بشود، مشتری بتواند از درگاه پرداخت جایگزین استفاده کند. این‌طوری نرخ تراکنش‌های موفق برای کسب و کار شما بالا برود.‌

مزایای استفاده از چند درگاه بانکی برای سایت چیست؟

در ابتدا بهتر است بدانید درگاه‌های بانکی در دو نوع مستقیم و واسط ارائه می‌شوند. اگر شما اینماد و مجوزهای کسب‌وکار را دارید می‌توانید از شرکت‌های  psp که اصلی‌ترین ارائه‌دهندگان درگاه هستند، درگاه مستقیم بگیرید. این درگاه‌ها بدون کارمزد هستند و انتقال وجه به شکل مستقیم از حساب مشتری به حساب شخصی شماست.

اما اگر وقت و پول کافی برای تهیه‌ی اینماد و مدارک لازم را ندارید و نمی‌خواهید در مسیر سخت دریافت درگاه مستقیم قرار بگیرید، می‌توانید از شرکت‌های پرداخت‌یار که واسط بین پذیرنده و psp ها هستند درگاه واسط بگیرید؛ البته تراکنش‌ها در درگاه‌های واسط همراه با کارمزد است و تسویه حساب به شکل مستقیم نیست و روزانه حساب می‌شود. با این توضیح فرض کنید شما هم درگاه مستقیم و هم درگاه واسط برای سایت‌تان دارید یا از هر نوع چند درگاه دارید. خب به این ترتیب مزایای زیر را به دست می‌آورید:

  • سهولت و تسریع در پرداخت به خصوص در هنگام مواجه با مشکل و خرابی در عملکرد درگاه
  • افزایش اعتماد مشتری و بالا رفتن فروش
  • تطابق با کارت‌های اعتباری مشتری‌ها
  • بالا رفتن میزان گردش پول
  • بالا رفتن دامنه‌ی پرداخت

معایب استفاده و انتخاب درگاه بانکی برای یک سایت

با وجود این‌که قرار دادن چند درگاه در وب‌سایت مزایای مهمی دارد اما معایبی را هم به همراه دارد از جمله:

  • دغدغه‌های بیشتر برای کنترل فرایند خرید
  • وقت‌گیر شدن روند مدیریت درگاه‌ها
  • گرانی و تحمیل هزینه‌های بیشتر. تصور کنید اگر بخواهید به طور مثال چند درگاه از چند شرکت psp بگیرید، مسلماً هزینه مالیات بیشتری را هم باید پرداخت کنید.
  • نیاز به دانش و برنامه ریزی دقیق و توسعه فناوری اطلاعات برای قرار دادن چند درگاه و هدایت مشتری به سمت آن‌ها

 با تهیه‌ی درگاه بانکی واسط برای سایت گزینه‌ چند درگاه را حذف کن

همان‌طور که اشاره کردیم شما می‌توانید درگاه مستقیم را از شرکت‌‌های psp که لیست‌شان در سایت شاپرک است با ارائه‌ی مدارک و مجوزهای لازم دریافت کنید، در غیر این صورت می‌توانید به سمت شرکت‌های پرداخت‌یار بروید و بدون داشتن اینماد و مجوز کسب‌وکار درگاه واسط بگیرید.

برای نمونه شما با احراز هویت و در کمتر از دو ساعت می‌توانید از پرداخت‌یار رایان‌پی درگاه واسط بانکی بگیرید و روی سایت خود فعال کنید. حالا سؤال اینجاست که هر کدام از انواع درگاه‌ها روی سایت به شکل عمل می‌کنند؟ خب با این‌که درگاه‌های مستقیم کارمزدی ندارند و با تسویه حساب بدون واسطه و مستقیم همراه هستند، اما قابلیتی را که بعضی از درگاه‌های واسط دارند، نمی‌توانند روی سایت ارائه بدهند. این‌که درگاه‌های واسط تعداد افزونه‌های بیشتری را پوشش می‌دهند به کنار در واقع پرداخت‌یارها به دلیل این‌که قادر هستند با چند شرکت psp وارد مذاکره بشوند و قرارداد ارائه‌ی درگاه بانکی واسط ببندند دارای قابلیت ایجاد سوئیچ هوشمند به سمت بهترین درگاه پرداخت هستند. در نتیجه با این قابلیت می‌توانند کاربر را در زمان کوتاهی به درگاه مناسبی هدایت کنند و در نهایت با این کار انتخاب‌ها را حذف کنند.

در مجموع باید گفت دارندگان کسب‌‌وکارهای اینترنتی برای پوشش احتمالی ضعف‌های درگاه‌‌های پرداخت بر روی سایت خود دو یا چند درگاه بانکی قرار می‌دهند. این کار می‌تواند در جذب اعتماد مشتری و تکمیل فرایند خرید تأثیر مثبت داشته باشد، اما همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم این کار معایبی هم دارد که شاید متقاضی را از این کار منصرف کند. از طرفی در این زمینه انتخاب درگاه‌ واسط می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. چراکه بعضی از این درگاه‌های ‌واسط قابلیت سوئیچ مسیر هوشمند به بهترین درگاه پرداخت را دارند و دیگر نیازی به چند درگاه نیست و همین مورد گزینه‌های انتخاب چند درگاه را حذف می‌کند. 

اخبار مرتبط
شرکت وب میزبان گیل با برند آقای پرداخت آمادگی دارد تا به کسب و کارها همزمان با دریافت اینماد ، درگاه پرداخت ارائه کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات