پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس هفته آینده؛ روزهای سرخ بازار تمام شد؟

24 خرداد 1401
پیش بینی بورس هفته آینده؛ روزهای سرخ بازار تمام شد؟

به گزارش بانک اول پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است که احتمالا هفته‌ای کاهشی در انتظار بورس و سهامداران باشد. اما احتمالا شاخص به پایان اصلاح خود نزدیک شده‌ و اگر در محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد حمایت شود، تقاضا به بازار باز می‌گردد و احتمالا معاملات رونق می‌گیرد.

رضا بهرامی، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: این روزها ریسک سرمایه‌گذاری در بورس تحت تاثیر اخبار منفی‌ای که به بازار مخابره می‎شود، بالا رفته و می‌توان گفت همین عامل موجب نوسان و نزول شاخص در محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد شد.

وی ادامه داد: تحت چنین شرایطی که ترس بر بازار سرمایه حاکم شده و معامله‌گران محافظه‌کارانه دست به معامله می‌زنند به نظر می‌رسد هفته‌ای کاهشی در انتظار بورس و سهامداران باشد. اما احتمالا شاخص به پایان اصلاح خود نزدیک شده‌ و اگر در محدوده یک میلیون و ۴۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۴۵۰هزار واحد حمایت شود، تقاضا به بازار باز می‌گردد و احتمالا معاملات رونق می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با رسیدن به فصل مجامع و ورود سهامداران به سهامی که سود بیشتری تقسیم می‌کنند، تقاضا در بازار افزایش خواهد یافت و احتمالا تابستان مثبتی در انتظار بازار باشد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ دلار آزاد و نیمایی و کاهش فاصله میان آنها سودآوری بسیاری از صنایع تحت تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت و به دنبال آن جریانی از تقاضا به بازار اضافه خواهد شد.

بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: با گذشت دو سال از ریزش تاریخی بورس و ارزندگی اغلب سهام بازار می‌توان خوش‌بین بود که موجی از تقاضای جدید به بازار راهی شود. همچنین انتظار می‌رود تا پایان ۱۴۰۱، شاخص کل به محدوده یک میلیون و ۷۰۰هزار واحد الی یک میلیون و ۸۰۰هزار واحد دست یابد./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
ماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.
گفتنی است سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «ارفع» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «فولاد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «کرمان» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.
تا اسفند سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار نفر از مردم و طرفداران اقدام برای افزایش سرمایه کردند و از محل افزایش سرمایه و با بورسی شدن سلب حق تقدم انجام شد و در سال ۱۴۰۱ سه مرتبه تلاش شد از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرآیند مالکیت انجام شود که مشکلی برای مراجع آسیایی صورت نگیرد و مالکیت باشگاه‌ها برای این مراجع مشخص شود، اما با توجه به پابان مهلت‌ای افی سی در انتهای سال گذشته از طریق مشارکت کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و کنسرسیومی از ذیل پتروشیمی امروز صبح در فرابورس محقق شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها