پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

جزئیات بسته حمایتی جدید دولت برای مستاجران| قرارداد مستاجران خودکار تمدید خواهد شد

30 مرداد 1401
 جزئیات بسته حمایتی جدید دولت برای مستاجران| قرارداد مستاجران خودکار تمدید خواهد شد

به گزارش بانک اول رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با حضور در شبکه خبر، ضمن اشاره به نگرانی مستأجران در موضوع تامین مسکن گفت: امسال به دلایل متعدد نرخ اجاره افزایش قابل توجهی یافته که ما به منظور ساماندهی این مسئله بسته پیشنهادی را برای حل مسئله به سران قوا و هیات دولت ارائه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی در بیان شاه‌کلید بسته پیشنهادی وزارت راه گفت: بر اساس مصوبات قرارداد‌های مستأجران و موجران به طور اتوماتیک تمدید می‌شود و سقف نرخ افزایش در تهران و کلانشهر‌ها ۲۵ درصد و در سایر شهر‌ها ۲۰ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: هیچ مستأجری واحد مسکونی خود را تخلیه نمی‌کند و قرارداد‌ها به طور کلی تمدید خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه ابزار نظارتی برای این بازار در نظر گرفته شده است، گفت: از موجرانی که پیش از مصوبه دولت نسبت به تمدید قرارداد مستاجران خود در سقف اعلام شده اقدام کردند تشکر می‌کنم و به عنوان خدمتگزار مردم از سایر موجران تقاضا دارم تا مصوبه دولت را اجرا کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: البته استثنائاتی برای این منظور در نظر گرفته شده است، مثلا اگر موجری بخواهد فرزند تازه ازدواج کرده خود را در واحد مسکونی ساکن کند با مراجعه به شورای حل اختلاف این مسائل رفع خواهد شد.

قاسمی در پایان گفت: ابزار‌های مهمی طراحی کردیم تا ضمانت اجرای این قانون ارتقا یابد که در روز‌های آتی رسانه‌ای خواهد شد.

اخبار مرتبط
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.
در حالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات