شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

قیمت ارز توافقی اعلام شد

30 مرداد 1401
قیمت ارز توافقی اعلام شد

به گزارش بانک اول کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با فارس،‌ در مورد قیمت ارز در روز دوم تیر ۱۴۰۱ اظهار داشت: تا پایان زمان معاملاتی امروز، اغلب صرافان خرید و فروش توافقی ارز داشتند.

رئیس کانون صرافان ادامه داد: با این حال تابلو اعلام نرخ اغلب صرافی‌ها، قیمت ارز مسافری را اعلام می‌کرد.

وی افزود‌: ارز مسافری امروز در دامنه قیمتی ۲۷۴۰۰ تومان تا ۲۷۸۳۰ تومان معامله شد‌.

سلطانی‌زاده اظهار داشت: همچنین ارز توافقی در دامنه ۲۹ هزار تومان تا ۳۰ هزار و ۳۰۰ خرید و فروش شد.‌

 

رئیس کانون صرافان همچنین روز گذشته گفته بود: ‌ارز در بازار متشکل ارزی و رسمی بدون هیچ ارزپاشی بانک مرکزی و فقط با نرخ توافقی بین صرافان و صادر کنندگان خریداری و به نرخ توافقی به مشتریان عرضه می‌شود، این مدیریت بازار ارز‌ بدون استفاده از یک دلار ذخایر بانک مرکزی در حال انجام است.

‌شنیده‌ها حاکی از آن است که امروز مهلت مجوز سنای معاملاتی تعداد‌ی از صرافان قطع شد و‌ عملا امکان معامله نداشتند در حالی که طبق دستور رئیس‌کل بانک مرکزی، قرار نبود فعلا تا شهریور امسال صرافی‌ها با قطعی سنا مواجه ‌شوند.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای هم به ۴۳,۵۶۵ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و پنج ) تومان رسید
اظران بازار انتظار دارند که قیمت طلای جهانی به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. به گزارش بانک اول طلا، فلز گرانبهایی که مدت‌ها به عنوان دارایی امن مورد احترام قرار می‌گرفت، روز جمعه افزایش قیمت قابل‌اعتمادی را تجربه کرد که ناشی از تلاقی تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی بود. فلز زرد در معاملات روز گذشته در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار گرفت و تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود 2394 دلار بسته
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد، فردا (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: