پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مفاد بیمه نامه ها باید به صورت کامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود

30 مرداد 1401
مفاد بیمه نامه ها باید به صورت کامل و شفاف به بیمه گذاران اعلام شود

به گزارش بانک اول در اطلاعیه از سوی نهادناظر صنعت بیمه ضمن اعلام این مطلب، تاکید شده است: ارسال فرم بیمه نامه بدون اطلاع کامل بیمه گذاران برای تکمیل فرایند بیمه به هیچ وجه قانونی نیست و نمایندگان شرکت ها باید این مساله را مدنظر قرار دهند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شیوه صدور بیمه نامه باید در چارچوب قواعد قانونی باشد و هر گونه تخطی از آن فرایند صدور را با اشکال جدی روبرو خواهد کرد.

گفتنی است بر اساس قوانین بیمه ای پیش از صدور بیمه نامه، تطبیق مدارک و رویت تمامی تعهدات و پوشش های آن و اعلام رضایت توسط بیمه گذار الزامی است.در پایان این اطلاعیه از شرکت های بیمه خواسته شده تا بر روند صدور بیمه نامه ها نظارت بیشتری داشته باشند./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات