جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

درگاه بانکی در وردپرس

30 مرداد 1401
درگاه بانکی در وردپرس


درگاه بانکی

شک نکنید که ساخت درگاه بانکی در وردپرس یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که باید برای پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود انجام بدهید. احتمالاً خبر دارید که وردپرس از آن سیستم‌های مدیریتی است که طبق آمار به خاطر رایگان بودن و سادگی در نصب و راه‌اندازی آن طرفداران زیادی دارد، از طرفی قالب‌ها و افزونه‌هایی که برای ساخت فروشگاه در آن به ‌کار می‌رود هم این محبوبیت را دو چندان می‌کند.

به طور کلی ماجرا این است که استفاده از درگاه بانکی در وردپرس یک استراتژی عالی به حساب می‌اید که انجام تراکنش‌های مالی را در بستری امن تسریع می‌کند و باعث بالا رفتن درصد فروش محصولات و خدمات فروشگاه شما می‌شود، به همین دلیل هم اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از درگاه پرداخت اینترنتی در وردپرس به دست بیاورید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ثبت نام درگاه بانکی

درگاه پرداخت بانکی در وردپرس چیست؟

قطعاً هدف اصلی شما از ایجاد سایت و ساخت فروشگاه کسب درآمد است، اما این کسب درآمد یک‌ سری فوت‌وفن‌هایی لازم دارد که استفاده از درگاه بانکی به عنوان یک نرم‌افزار رابط جزو این فوت‌وفن‌ها است؛ یعنی درگاه پرداخت به عنوان یک رابط الکترونیکی بین وب‌سایت شما و مشتری قرار می‌گیرد و پردازش‌های مالی و انتقال وجوه را انجام می‌دهد که برای بهره‌مندی از این برنامه باید آن را به وب‌سایت و سرور پردازشگر‌تان متصل کنید.

بهتر است بدانید این درگاه‌ها در یک چارچوب مشخص و در بستری امن ایجاد می‌شوند و از آن‌جایی که مطمئن‌ترین راه پرداخت آنلاین هستند در نتیجه باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری می‌شوند. در کل افزونه‌ها‌ی مختلفی مثل ووکامرس، edd  و ... برای وردپرس وجود دارد که در ساخت فروشگاه به کار می‌رود. وقتی شما اقدام به ساخت فروشگاه می‌کنید، می‌توانید درگاه پرداخت مربوط به افزونه‌ای را که با آن فروشگاه خود را ساخته‌اید به راحتی روی سایت‌تان فعال کنید.‌

انواع درگاه بانکی کدامند؟

 بیایید کمی مسئله را با هم باز کنیم تا قبل از هر اقدامی انتخاب درستی داشته باشید. کلاً درگاه‌های بانکی در دو نوع مستقیم و واسط ارائه می‌شوند. در وردپرس هم شما از همین دو روش می‌توانید اقدام به ساخت درگاه کنید‌. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و کسب آگاهی در مورد درگاه بانکی، به مقاله "بررسی جامع و جزیی درگاه بانکی" مراجعه کنید.

اگر شما شرایط لازم از جمله داشتن اینماد و مجوزهای کسب‌وکار را دارید، می‌توانید به سمت تهیه‌ی درگاه بانکی مستقیم بروید. چطوری؟ خب داستان از این قرار است که در حال حاضر دوازده شرکت psp در ایران ارائه‌دهندگان درگاه‌ بانکی هستند که لیست این شرکت‌ها در سایت شاپرک وجود دارد. در اصل این شرکت‌ها با دوازده بانک ارتباط دارند.  مثلاً درگاه پرداخت بانک ملت را شرکت به پرداخت ملت ارائه می‌دهد. شما با مراجعه به سایت یکی از این شرکت‌ها و ارائه‌ی همه‌ی مدارک می‌توانید درگاه بانکی مستقیم بگیرید که ویژگی اصلی این است که تمام تراکنش‌ها در آن صفر است و پول واریزی مشتری مستقیم به حساب شما واریز می‌شود.

اگر هم مثل خیلی از کسب‌وکارهای امروزی نوپا هستید‌ و تعداد تراکنش‌های متوسطی دارید یا اصلاً در شرایطی نیستید که برای گرفتن اینماد و مجوزها هزینه کنید، راه بهتری را شرکت‌های پرداخت‌یار جلوی پای‌تان می‌گذارند. این شرکت‌ها یک واسط بین pspها و پذیرنده هستند و داشتن الزامات ضروری از جمله داشتن اینماد را برمی‌دارند؛ فقط این‌که در مقابل آسانی راه، ابتدا پول واریزی به حساب این شرکت‌ها منتقل و بعد کارمزدی از تراکنش‌ها کسر می‌شود. برای نمونه شرکت پرداخت‌یار رایان پی برای هر تراکنش کارمزد یک درصد و تا سقف شش هزار تومان کم می‌کند. ولی در مجموع از آن‌جایی که پرداخت‌یارها افزونه‌‌ها و خدمات بهتری دارند از همه مهم‌تر خیلی راحت‌‌تر درگاه پرداخت ارائه می‌دهند، بسیار پرطرفدارتر هستند.

نصب درگاه بانکی در وردپرس

درگاه بانکی در وردپرس

نصب درگاه بانکی در وردپرس به شکل مستقیم :

به طور کلی فعال کردن درگاه بانکی در وردپرس به شکل آنلاین انجام می‌شود، همان‌طور که در مطلب قبل اشاره کردیم بعد از ارائه‌ی اینماد و مدارک لازم می‌توانید از یکی از شرکت‌های psp درگاه پرداخت مستقیم دریافت کنید.‌ بعد در سایت خود در بخش افزونه باید افزونه‌ی مد نظر خود را سرچ و نصب کنید. گفتیم که افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلفی در ساخت فروشگاه اینترنتی برای سایت وردپرس وجود دارد که درگاه‌های بانکی به این افزونه‌ها متصل می‌شوند تا پرداخت‌های مالی در آن انجام بشود‌.

در واقع با این افزونه‌ها قادر هستید سبک‌ترین فرم‌سازهای درگاه پرداخت را در سایت خود انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که این افزونه‌ها باید سازگار با درگاه پرداخت انتخابی شما باشد. به طور مثال برای افزونه‌ی ووکامرس که برای ساخت فروشگاه محصولات فیزیکی و دیجیتالی کاربرد دارد باید درگاه پرداخت بانکی ووکامرس یا همان افزونه پرداخت ووکامرس را دریافت و نصب کنید.‌ 

  • بعد از این‌که افزونه را در پیشخوان وردپرس نصب و فعال کردید، به مسیر پیکربندی بروید و در قسمت پرداخت‌ها، درگاه پرداخت را  فعال و تنظیمات مربوط به درگاه را کامل کنید.
  • ‌ در قسمت پرداخت‌ها تنظیمات مربوط به درگاه بانکی را کامل کنید.
  • در فیلد عنوان درگاه باید نام درگاه بانکی خود را وارد کنید و در فیلد توضیحات باید توضیحاتی از درگاه را درج کنید.
  • در قسمت تنظیمات حساب اطلاعاتی مثل کد مشتری، رمز عبور و نام کاربری یا شناسه را که به شما داده می‌شود، وارد کنید.‌
  • در تنظیمات عملیات پرداخت هم مشخص کنید بعد از انجام تراکنش موفق یا ناموفق چه پیامی نشان داده شود.

نصب درگاه بانکی در وردپرس به شکل واسط :

آموزش نصب درگاه بانکی در وردپرس

در این روش هم شما تمام کار را می‌توانید به شکل آنلاین انجام بدهید. بعد از این‌که از یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار مانند رایان پی که مورد تأیید سایت شاپرک هستند، افزونه مربوط را دانلود کردید. دقیقاً مثل روش مستقیم در بخش افزونه‌ها، افزونه مد نظر را نصب و بعد فعال کنید. در ادامه در مسیر پیکربندی به بخش پرداخت‌ها و تنظیمات درگاه بروید. برای نمونه اگر شما درگاه‌ بانکی یا در واقع افزونه پرداخت رایان پی برای ووکامرس را دریافت کردید، تنظیمات اولیه را انجام بدهید، تمام فیلدها را پر و کد API دریافتی خود را وارد کنید.

از طریق لینک زیر می‌توانید افزونه درگاه پرداخت رایان پی را دانلود نمایید :

https://rayanpay.com/Download/rayanpay.zip

 در مجموع استفاده از افزونه‌های پرداخت وردپرس در فروشگاه شما جزو اقداماتی است که روند خرید را برای مشتری آسان می‌کند. از آن‌جایی که برای ورپرس افزونه‌ پرداخت مجزا و کاملی نیست که تمام درگاه‌ها را پوشش بدهد، شما با توجه به افزونه‌ای که برای وردپرس خود نصب و فعال می‌کنید، می‌توانید همان‌طور که در این مطلب بیان شد درگاه پرداخت متناسب افزونه را دریافت و روی فروشگاه خود راه بیاندازید.

اخبار مرتبط
شرکت وب میزبان گیل با برند آقای پرداخت آمادگی دارد تا به کسب و کارها همزمان با دریافت اینماد ، درگاه پرداخت ارائه کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات