ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر شامل پروژه‌های نیمه تمام نمی‌شود

30 مرداد 1401
افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر شامل پروژه‌های نیمه تمام نمی‌شود

به گزارش بانک اول «علیرضا جعفری» امروز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ارسال پیامک‌های افزایش سود تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک‌ها گفت: در پروژه‌های مسکن مهر که قابل تحویل نبوده و مشکل بهره برداری دارد، سود تسهیلات افزایش نخواهد داشت.

وی توضیح داد: افزایش سود تسهیلات وام مسکن مهر به ۱۸ درصد فقط برای آن دسته از پروژه‌هایی است که آماده تحویل بوده است و مردم می‌توانند دفترچه اقساط را تهیه کنند و واحد را تحویل بگیرند، اما اقدامی انجام نداده‌اند.

به گزارش ایرنا بر اساس تعریف وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های آماده تحویل، افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر از تیر امسال صرفا برای پروژه‌های تکمیل شده‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد که دارای انشعاب و کنتورهای آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب به همراه محوطه‌سازی و آماده‌سازی کامل راه آسفالته و پیاده رو قابل دسترس به واحدها باشند./ایرنا

اخبار مرتبط
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.
افرادی که مایل به دریافت وام «رویان» بانک توسعه تعاون هستند، نیاز به ضامن رسمی دارند. گذشته از ارائه ضامن رسمی، اعتبار شغلی نیز حائز اهمیت است. سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات، ماندگاری سپرده و مورد استفاده در بخش تعاون یا خارج از آن بین 19 تا 23 درصد تغییر می‌کند. افراد بعد از دریافت این تسهیلات بین دو تا 9 این فرصت را دارند تا اقساطش را بپردازند. این تسهیلات مختص کسانی است که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات