شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

حقوق کارکنان بانک‌های دولتی افزایش پیدا می کند؟

30 مرداد 1401
 حقوق کارکنان بانک‌های دولتی افزایش پیدا می کند؟

به گزارش بانک اول علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی  در رابطه با افزایش حقوق کارکنان بانک‌های دولتی گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها از ابتدا سال جاری با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت و کارکنانی که تابع قانون کار هستند، اقداماتی را انجام داده است.

او  افزود: هفته گذشته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خواستار برگزاری جلسات فوق العاده و تشکیل کارگروه‌هایی برای معیشت کارکنان بانک‌های دولتی و متناسب شدن حقوق آنان با سایر اقشار حقوق‌بگیر و کارکنان دولت شد. 

قیطاسی ادامه داد: جلسات کارگروه برگزار و قرار بر آن شد تا چهارشنبه هفته جاری جلساتی با مدیران عامل بانک‌های دولتی براساس دستور ریاست شورا تشکیل شود. برهمین اساس پیش‌بینی می‌شود هشت مدیر بانک‌های دولتی در شورای هماهنگی روز چهارشنبه دور هم جمع شوند و در خصوص حقوق و معیشت کارکنان بانک‌های دولتی تصمیماتی بگیرند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خاطرنشان کرد: در این نشست مکاتبات لازم با مراجع ذی صلاح انجام خواهد گرفت و در صورت لزوم در معیشت کارکنان تغییر ایجاد خواهد شد.

ایبنا

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات