پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

برای صدور چک باید در این سامانه ثبت نام کنید

30 مرداد 1401
برای صدور چک باید در این سامانه ثبت نام کنید

به گزارش بانک اول پروانه اصلانی گفت: طبق قانون دریافت یارانه کمک معیشی و تعویض پلاک خودرو ارسال اسناد مدارک گذرنامه و ثبت نام مدارس و خوابگاه براساس  ثبت در سامانه املاک و اسکان باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان خدماتی ارائه نمی شود.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی  تمامی سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک و اسکان  ثبت نام کرده و تمامی اطلاعات افراد تحت پوشش خود را باید در این سامانه وارد کنند همچنین مستاجران هم که حتی به صورت رایگان در واحدی ساکن هستند باید ثبت نام کنند.

وی  می گوید: سامانه املاک و اسکان آماده  اتصال تمامی دستگاه ها به این سامانه است و تاکنون تنها بانک مرکزی به این سامانه متصل شده است.

ثبت نام در سامانه املاک و اسکان از ۱۹ فروردین سال گذشته آغاز شده و متقاضیان  هم برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هم باید در این سامانه ثبت نام کنند.

 

اخبار مرتبط
یکی از مهم‌ترین مزایا چک صیادی، امکان استعلام از وضعیت اعتباری صاحب چک پیش از معامله است.این کار از طریق سامانه صیادی و کد ۱۶ رقمی روی چک انجام می‌شود.
اسماعیل محمدجانی ضمن تشریح آخرین وضعیت عملیاتی‌سازی ابزارهای نوین تأمین مالی زنجیره تأمین مانند اوراق گام و فاکتورینگ از عملیاتی‌سازی ابزار «برات الکترونیکی» در آینده نزدیک و هم‌چنین اجرایی‌سازی ابزار جدید تأمین مالی با عنوان «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» در سال جاری خبر داد.
در زمان دریافت هر فقره چک از شخص صادرکننده، باید در مورد نقد شدن آن کاملاً مطمئن شوید. همان‌طور که گفتیم، وضعیت نقدینگی چک صیادی برعکس چک‌های قدیمی قابل بررسی است. در واقع برخلاف گذشته، می‌توانید از خوش‌حسابی صاحب چک و وضعیت اعتباری او مطمئن شوید.
در ادامه هم سیاوش غیبی پور دیگر کارشناس اقتصادی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: افزایش شفافیت در حوزه معاملاتی که با چک‌های الکترونیکی شکل می‌گیرد علاوه بر مزیت‌هایی که برای خود افراد دارد در بحث‌های مالیاتی و موارد اقتصادی هم به کمک دولت خواهد آمد. همچنین می‌تواند به رونق معاملات و حتی کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها نیز کمک شایانی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات