چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام بانک‌ها وام نقدی می دهند؟ + شرایط دریافت

30 مرداد 1401
 کدام بانک‌ها وام  نقدی می دهند؟ + شرایط دریافت

به گزارش بانک اول بانک‌ها متناسب با شرایط خاص مشتریان به آن‌ها وام می‌دهند که مبلغ و شرایط این وام‌ها متفاوت هستند. در این گزارش شرایط پرداخت وام سه بانک صادرات، سامان و رفاه کارگران مقایسه شده است.

وام نقدی ۲۰۰ میلیونی بانک صادرات با نرخ ۶ درصد

بانک صادرات طی طرح ۶۷ به افراد متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. کف مبلغ این وام هم پنج میلیون تومان است. متقاضیان این وام می‌توانند با افتتاح سپرده کوتاه مدت عادی در این بانک، به اندازه ۸۰ درصد از حساب سپرده خود وام بگیرند. به علاوه، سپرده‌گذاران ماهانه معادل ۷ درصد از مبلغ سپرده خود، بانک صادرات سود دریافت می‌کنند. همچنین این سپرده به عنوان ضمانت وام تا پایان تسویه مسدود می‌شود.

نرخ سود وام نقدی طرح ۶۷ بانک صادرات، ۶ درصد و حداکثر زمان بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. به این ترتیب، دریافت‌کننده وام ۲۰۰میلیون تومانی، موظف است هر ماه قسطی ۶ میلیون و ۸۴ هزار تومانی را به بانک پرداخت کند. در نتیجه، کل سود وام به حدود ۱۹ میلیون تومان و مجموع رقم بازپرداخت متقاضی به بانک، به ۲۱۸ میلیون تومان می‌رسد.

سپرده‌گذاران بلندمدت از بانک سامان وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند

بانک سامان نیز برای کسانی که در این بانک حساب بلند مدت دارند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲۳درصد درنظر گرفته است. حداقل مبلغ سپرده‌گذاری بلندمدت در این بانک پنج میلیون تومان است و سپرده‌گذاران سود ۱۵ درصدی را از این حساب دریافت می‌کنند.

حداکثر زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است که به دلیل ۳ ماه تنفس، در ۳۳ قسط مساوی پرداخت می‌شود. هر قسط وام نقدی بانک سامان معادل هشت میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است و مجموع رقم وام و سود پرداختی متقاضیان در پایان سررسید به ۲۶۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان می‌رسد.

ضمانت این وام هم مبلغ سپرده‌گذاری شده در بانک است که تا زمان سررسید مسدود می‌شود. در ضمن متقاضیان وام، نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشند.

شرایط وام ۵۰ میلیونی بانک رفاه کارگران

افرادی که در بانک رفاه کارگران سپرده بلندمدت باز می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بانک وام بگیرند. نرخ سود این وام بر اساس میزان تسهیلات (۸۰ تا ۱۰۰درصد سپرده) و مدت ‌زمان بازپرداخت تعیین می‌شود که حداقل آن دو درصد و حداکثر هفت درصد خواهد بود.

این سپرده بلندمدت چهار درصد سود می‌دهد و بانک رفاه کارگران برای ضمانت تسهیلاتی که اعطا کرده، این سپرده‌ را تا زمان بازپرداخت کامل وام، مسدود می‌کند.

هر قسط وام در صورت دریافت وام نقدی با سود دو درصدی، معادل یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان خواهد بود و کل بازپرداخت متقاضی به بانک در پایان سررسید که حداکثر ۳۶ ماهه است، به ۵۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات