جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اسکناس های جدید 1 تومانی و 2 تومانی + تصاویر کامل

30 مرداد 1401
اسکناس های جدید 1 تومانی و 2 تومانی + تصاویر کامل

به گزارش بانک اول اسکناس‌های 10 هزار ریالی و 20 هزار ریالی که زمان ‌رئیس‌کلی عبدالناصر همتی در بانک مرکزی و با امضای وی روی اسکناس، چاپ شده بود، وارد بازار شد‌.

در قسمت بالای این اسکناس‌ها صفرها کمرنگ نمایش داده شده است و در قسمت پایین اسکناس، صفرها کاملا حذف شده است.

گفتنی است، این اسکناس‌ها به میزان زیاد در دوران مدیریت همتی چاپ شده بود.

Eskenas

تصاویری که امروز از اسکناس‌های جدید هزار تومانی و دو هزار تومانی که به تازگی در بازار عرضه شده‌اند، منتشر شد، نکات مهمی را در خود داشتند.

این اسکناس‌های جدید با امضای عبدالناصر همتی، منتشر شده‌اند. در واقع، به نظر می‌رسد که این اسکناس‌ها در دولت پیشین چاپ شده‌ و الان وارد بازار شده‌اند.

اسکناس جدید

از طرف دیگر، در قسمت بالای این اسکناس‌ها، صفرهای کمرنگ شده‌ و در پایین آنها، اعداد بدون صفر نمایش داده شده‌اند. به نظر می‌رسد که این اقدام، در جهت آمادگی اذهان عمومی برای حذف چهار صفر از پول ملی بوده است. موضوعی که سال‌هاست توسط دولت‌ها مطرح می‌شود.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی، در پی انتشار اسکناس‌های جدید، هزینه‌های امحای اسکناس‌های هزار تومانی و دو هزار تومانی قدیمی را اعلام کند.

اسکناس جدید هزار تومانی

جزئیات تصویری اسکناس‌‌ جدید هزار تومانی

اسکناس جدید 2 هزار تومانی

جزئیات تصویری اسکناس‌‌ جدید ۲هزار تومانی

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان بانک هایی که در پایان سه ماه اول امسال مورد بررسی نهایی قرار گرفته اند به همراه اطلاعات تسهیلات کلان غیرجاری به تفکیک هر بانک به روزرسانی و منتشر شد.
بانک اول - در حال حاضر مشتریان بانک‌ها می‌توانند از طریق درگاه‌های اینترنت و موبایل ۲۳ بانک مبتنی بر شماره شبا، روزانه ۱۰ میلیون تومان و در داخل شعب بانک‌ها نیز ۱۵ میلیون تومان جابجا کنند.
بانک اول - معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ با توجه به پایان مهلت ارزیابی بانک‌های متخلف در زمینه عدم رعایت نرخ سود علی الحساب سپرده سرمایه گذاری مدت‌دار، شش بانک از نرخ‌های تعیین شده تخطی کرده‌اند که پرونده یکی از آنها در حال ارسال به هیات انتظامی بانک‌ها است.
بانک اول - بانک مرکزی اعلام کرد: فهرست بدهکاران بانکی حداکثر تا دو هفته آینده به صورت رسمی بر روی تارنمای این بانک منتشر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات