چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت جهانی طلا

30 مرداد 1401
پیش‌بینی قیمت جهانی طلا

به گزارش بانک اول بازار جهانی طلا در صورت شکست، احتمالا به سرعت ۲۰۰ دلار از دست خواهد داد. با این حال، احتمال اینکه از اینجا جهش کند، بسیار بیشتر است و شاید سعی کند دوباره به سطح ۱۷۵۰ دلار برسد.  پس از آن، احتمالا سطح ۱۸۰۰ دلار هدف قرار می‌گیرد و اگر از آن بالاتر شود، احتمالا بسیار بالاتر خواهد رفت و  شاید به طور کامل بهبود پیدا کند.

تحلیلگران عنوان کردند: اگر به زیر سطح ۱۷۰۰ دلار سقوط کند،  به سرعت چند صد دلار از دست خواهند داد و بر این اساس باید به دلار آمریکا و بازده ۱۰ ساله توجه زیادی داشت. اگر هر دو به تقویت خود ادامه دهند، برای طلا بد خواهد بود. از سوی دیگر، اگر هر دو شروع به سقوط کنند، طلا حداقل در تئوری باید در آن نقطه افزایش یابد. همان‌طور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود و انتظار می‌رود طلا در این محیط با نرخ بهره بالا عملکرد بدی داشته است.

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی دوباره به میزان قابل توجهی کاهش یافتند. در نهایت، این بازاری است که تحلیلگران توجه زیادی به این منطقه دارند و تا زمانی که شاهد حفظ این منطقه باشیم، هنوز امکان بازیابی طلا وجود دارد.

بر اساس گزارش یاهوفایننس، تحلیلگران اظهار کردند: همان‌طور که گفته شد، همه چیز در مورد دلار آمریکا و نرخ بهره در آمریکاست. اگر دلار آمریکا اندکی عقب‌نشینی کند، می‌تواند به طلا فرصتی برای بهبود بدهد. با این حال، تا زمانی که از سطح ۱۸۰۰ دلار عبور نکنیم، واقعا تحت‌تاثیر هر نوع رالی قرار خواهیم گرفت./ایسنا

اخبار مرتبط
روز گذشته گمانه‌زنی بازار در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا در سال 2024 سبب افزایش نرخ اونس جهانی به 2074 دلار در نخستین روز کاری سال جدید شد. فلز زرد در معاملات روز چهارشنبه با نوسان محدود و همچنان بالای 2060 دلاری داد و ستد می شود. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا و همچنین اطلاعات اشتغال این کشور هستند تا دورنمای نرخ بهره بانک مرکزی مشخص‌تر شود.
قیمت طلا در روز جمعه تا بالاترین سطح طی سه هفته گذشته افزایش یافته است. بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 13 دلار افزایش به 2049 دلار رسید
بانک اول - هر اونس طلا در آخرین روز کاری هفته با 15 دلار و 78 سنت کاهش 1775.50 دلار فروخته شد.
بانک اول - کارشناس بازار جهانی و مدیر شرکت CPM اظهار کرد: رکود اقتصادی قرار است تا سال ۲۰۲۴ رخ دهد شرایط برای فلزات گرانبها و دلار آمریکا به گونه‌ای است که دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی باقی می‌ماند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات