شنبه, 11 فروردین 1403 2024,March

سرمایه‌گذاران اماراتی به زودی می توانند ارزهای دیجیتال را با درهم معامله کنند

30 مرداد 1401
سرمایه‌گذاران اماراتی به زودی می توانند ارزهای دیجیتال را با درهم معامله کنند

به گزارش بانک اول به نقل از نشنال نیوز، کراکن، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، با بانک ملی راس‌الخیمه امارات متحده عربی وارد همکاری شد تا به سرمایه‌گذاران این کشور امکان داد و ستد دارایی‌های مجازی با درهم را از طریق حساب‌های بانکی محلی خود ارائه کند.

کراکن و بانک راس‌الخیمه روز دوشنبه اعلام کردند که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در امارات در حال حاضر مجبورند از بانک‌ها یا سایر ارائه دهندگان خدمات مالی در خارج از این کشور برای تامین مالی معاملات خود استفاده کنند، که اغلب متحمل نرخ تبدیل ارز و کارمزد بالا و مدت زمان طولانی تر می‌شوند و این امر دارایی آنها را مشمول قوانین کشورهای خارجی می کند.

بنجامین آمپن، مدیر عامل کراکن منا، گفت: سرمایه‌گذاران در امارات به زودی می‌توانند مستقیماً در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی گفت: راه حل ما ایمن تر و کارآمدتر است و هزینه ها را کاهش می دهد. در کنار شرکای خود در بانک ملی راس‌الخیمه و تحت نظارت پیشگام بازار جهانی ابوظبی [ADGM]، ما در شرف تحقق چشم انداز خود از تجارت ارزهای رمزنگاری شده با درهم در امارات هستیم.

 

مرکز مالی ADGM اولین چارچوب جامع نظارتی دارایی مجازی در جهان را در سال 2018 معرفی کرد. از آن زمان تاکنون تعدادی از شرکت های بزرگ که با ارزهای رمزنگاری شده سروکار دارند را برای ایجاد پایگاه در منطقه آزاد مالی تحت نظارت خود جذب کرده است.

در ماه آوریل، کراکن مجوز نظارتی را از ADGM برای فعالیت در ابوظبی دریافت کرد، در حالی که بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، مجوز اصولی برای فعالیت به عنوان یک واسطه معامله در دارایی های مجازی در پایتخت را دریافت کرد.

در ماه مارس، یک نظرسنجی جهانی توسط شرکت تحقیقات بازار YouGov نشان داد که 67 درصد از ساکنان امارات متحده عربی علاقه مند به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در پنج سال آینده هستند./تسنیم

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات