چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

دستگاه‌های اجرایی نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان خود اقدام کنند

30 مرداد 1401
دستگاه‌های اجرایی نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان خود اقدام کنند

به گزارش بانک اول داریوش کشتکار روز دوشنبه به مناسبت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و بازنشستگان افزود: براساس ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری دستگاه‌های اجرایی علاوه بر شاغلان موظف هستند نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان خود نیز اقدام کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمان و نیاز بازنشستگان به بیمه تکمیلی اما هنوز ساز و کار اجرایی این ماده قانونی فراهم نشده است.

دستگاه‌های اجرایی نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان خود اقدام کنند

کشتکار در باره لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت ۹ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته است و سازمان های برنامه و بودجه و  امور استخدامی باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند این در حالی است که هنوز ساز و کار اجرایی آن مشخص نشده است.

وی تاکید کرد: با توجه با افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال جاری اجرای ساز و کار اختصاص این ۹هزار میلیارد تومان برای بهبود وضع معیشتی بازنشسته ها ضروری است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: سلامت، معیشت و حقوق بازنشسته ها از جمله مسائلی است که بازنشستگان انتظار دارند هرچه سریع تر این مسائل و مشکلات اقتصادی آنها برطرف شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان بابت حقوق به ۱۷ هزار و ۷۰۰ بازنشسته شامل ۱۳هزار نفر مرد و چهار هزار و ۷۰۰ نفرزن پرداخت می شود که بیشترین پرداختی به مبلغ ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مربوط به به اعضای هیات علمی و کمترین حقوق نیز سه میلیون تومان است.

کشتکار با بیان اینکه میانگین سنی بازنشستگان در استان بوشهر ۵۱ سال است ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر مربوط به آموزش و پرورش و ۲هزار و ۴۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی و مابقی مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است. 

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر ادامه داد: در این استان ۱۶ تشکل بازنشستگی شامل ۱۰ تشکل مردم نهاد مربوط به آموزش و پرورش و ۶ کانون نیز مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی فعال هستند که این تشکل‌های مردم نهاد به صورت عقلایی و صحیح اعترض‌ها و مطالبات خود را بیان می کنند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی در باره تسهیلات پرداختی به بازنشستگان استان بوشهر گفت: ۳۸ میلیارد تومان برای ۲هزارو ۵۲۰ بازنشسته به عنوان وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی ۳۶ ماهه با چهار درصد سود اختصاص یافته است که از مرداد ماه به آنان پرداخت می شود.

کشتکار، پرداخت ۲۵ میلیون تومان وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان پیش بینی شده که با سود ۱۰ درصد و بازپرداخت پنج ساله باید برای ۳۰۴ نفر پرداخت شود.

دستگاه‌های اجرایی نسبت به بیمه تکمیلی بازنشستگان خود اقدام کنند

وی بوشهر را تنها استان بدون خانه امید کشور عنوان کرد که در صورت تامین نشدن زمین مناسب در سال جاری اعتبار این پروژه که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری تامین می شود، از بین می رود.

کشتکار با اشاره به تجلیل از8بازنشسته نمونه در هفدهمین دوره بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه افزود: این بازنشستگان در هفت محور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، آموزش و پژوهش، ایثار و فداکاری، اجتماعی، فرهنگ و هنر آثاری ارائه کرده اندکه به عنوان برگزیده انتخاب شده اند.

وی اظهار کرد: همچنین امسال ۱۵۵ نفر از بازنشستگان در هفت رشته ورزشی شامل تیراندازی تفنگ بادی، تنیس روی میز، دارت، شطرنج، داژبال، طناب کشی، فوتبال دستی در بخش زنان و مردان شرکت کرده اند./ایرنا

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات