پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

معوقات یارانه نقدی ۳۰۰هزارتومانی به حساب جاماندگان واریز نشد

30 مرداد 1401
معوقات یارانه نقدی ۳۰۰هزارتومانی به حساب جاماندگان واریز نشد

به گزارش بانک اول اخیراً سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده بود، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد، این درحالی است که تا کنون فقط یک یارانه نقدی 300هزارتومانی به حساب متقاضیان که اخیراً به جمع یارانه‌بگیران اضافه شدند، واریز شده است، بر این اساس  معادل ریالی 2 مرحله از یارانه نقدی جدید به حساب این دسته از یارانه‌بگیران واریز نشده است.

گفتنی است، تا کنون 3 مرحله از یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به حساب یارانه‌بگیران واریز شده است، این درحالی است که حدود 2میلیون و 300 هزار نفر اخیراً و بعد از بررسی اعتراضها مجدداً به صف یارانه‌بگیران اضافه شده‌اند، همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یارانه دریافت نمی‌کرده‌اند، امکان ثبت درخواست و ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند./تسنیم

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات