ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

حق مسکن دستمزد کارگران از مالیات معاف شد

30 مرداد 1401
 حق مسکن دستمزد کارگران از مالیات معاف شد

به گزارش بانک اول ، بر اساس اعلام مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک سازمان امور مالیاتی کمک هزینه مسکن (حق مسکن) که در دستمزد کارگران وارد می‌شود، از شمول مالیات معاف است.

گفتنی است بر اساس جزو ۵ بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه امسال، حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت، فوق العاده‌های مستمر و غیر مستمر و مواردی از این دست مشمول کسر مالیاتی می‌شوند.

این در حالی است که مواردی چون کمک هزینه مهد کودک، یارانه غذا، ایاب و ذهاب، هزینه مسکن، کمک هزینه ورزش و کمک هزینه تلفن همراه مشمول مالیات نیستند.حق مسکن دستمزد کارگران از مالیات معاف شد

اخبار مرتبط
سقف دریافتی هر فرد در استخدام دولت اعم از مدیر و کارمند برای سال ۱۴۰۳ رقم ۷۰ میلیون تومان تعیین شده و تمام شرکت‌های دولتی مکلفند این قاعده را رعایت کنند.
سقف برداشت از حساب‌های بانکی که به صورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.
توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.
معمولا در زمان افتتاح حساب در بانک‌ها، کارمندان بانک، مشتریان را از خدمات مختلف از جمله خدمات پیامکی آگاه کرده و از این‌رو مشتریان مختارند که این خدمات را دریافت کنند یا خیر. اما درخصوص بانک رسالت، این مساله کمی متفاوت است. بانک رسالت اگرچه دارای شعب فیزیکی بوده، ولی مشتریان آن ناچارند که برای افتتاح حساب، از اپلیکیشن این بانک استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات