پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

به این دلایل اکثر ما ثروتمند نمی شویم!

30 مرداد 1401
به این دلایل اکثر ما ثروتمند نمی شویم!

به گزارش بانک اول ثروتمند بودن یک حالت ذهنی است. یعنی شما می توانید ثروتمند باشید اما همچنان فقیر باشید و برعکس. شما می توانید “ثروتمند” را به روش های مختلف تعریف کنید. افراد زیادی هستند که به سادگی آن را داشتن پول زیاد می دانند. برای آنها ثروتمند بودن معادل یک میلیونر است. اما ثروتمند می تواند غنای روانی نیز باشد. این دستاوردی است که بتوانید بدون نگرانی برای پول زندگی کنید. برای این که ثروتمند شوید، لزوما نیازی به داشتن یک قلعه ندارید. هر کس می تواند ثروتمند باشد به شرطی که بتوانیم آنچه را که می خواهیم آزادانه انجام دهیم و در زندگی رضایت داشته باشیم.

کلید آن این است که با یا حتی کمتر از آنچه دارید زندگی کنید. “عادی” بودن، حتی زمانی که از نظر مالی توانایی انجام کارهای بیشتری را دارید. ممکن است فکر کنید، کدام تعریف برای شما مناسب تر است، اما در این جا چند راه برای ثروتمند شدن آورده شده است. بیایید مطالعه کنید. اگر می‌خواهید واقعا ثروتمند شوید، ایده های جسورانه داشته باشید. ثروتمند شدن یک هدف بلندپروازانه است، و اگر به دنبال آن هستید، در این جا راه‌های ساده ای برای ثروتمند شدن وجود دارد.

۱. چگونه ثروتمند شویم؛ سرمایه گذاری بر روی مهارت ها

انجام یک کار را بهتر از هرکسی یاد بگیرید. روی آن کار کنید، آموزش دهید، یاد بگیرید، تمرین کنید، ارزیابی کنید و آن را اصلاح کنید. ممکن است متوجه شوید که بیشتر ورزشکاران یا کمدین‌ها میلیونر هستند. و دلیل آن این است که آن ها از مهارت های خود به طور کامل استفاده می کنند. اگر چیزی وجود دارد که در آن مهارت دارید، احتمالا می توانید از آن پاداش های قابل توجهی دریافت کنید. این همان مفهوم برتر بودن در یک رشته خاص است. وقتی در کاری بهترین هستید، متوجه می‌شوید که فرصت‌ها به سراغتان می‌آیند. برای متخصص شدن در چیزی، بسیار مهم است که هرگز از پیشرفت دست نکشید. افراد موفق زمان، انرژی و پول را برای بهبود خود سرمایه گذاری می کنند، و این ممکن است سودمندترین سرمایه گذاری باشد که می توانید انجام دهید.

برای شروع، بفهمید که چه مهارتی را می خواهید پرورش دهید. فهرستی از ده بهترین افراد جهان در این مورد تهیه کنید. و از این فهرست برای تعیین معیارها و پیگیری پیشرفت خود در جهت بهترین شدن استفاده کنید. برای مثال، اگر نویسنده هستید، می‌توانید به فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز مراجعه کنید. و ده نویسنده موفقی را که بیشتر از همه تحسین می‌کنید، شناسایی کنید. درباره این نویسندگان، کارهایی که برای موفقیت انجام دادند بیشتر بدانید و برخی از کارهای آن ها را بخوانید. با نگاه کردن به مدل های موفق گذشته، زمان و انرژی خود را برای بهبود هنر خود سرمایه گذاری کنید.

۲. سرمایه گذاری ولو اندک

همه می خواهند سریع ثروتمند شوند. اما چنین هدفی چیزی نیست که بتوان به راحتی در مدت زمان کوتاهی به آن دست یافت. به جای این که به این فکر کنید که چگونه سریع ثروتمند شوید، ابتدا ۱۰۰ هزار دلار پس انداز کنید. مقادیر اندکی که روزانه پس انداز می کنید بسیار مفید هستند. ممکن است فقط بتوانید ۵ یا ۱۰ دلار بگذارید، اما همین سرمایه گذاری های جزئی پایه مالی شما هستند.

۳. چگونه ثروتمند شویم؛ مخترع باشید و آن را فرصتی برای خدمت بدانید

از فکر ثروتمند شدن سریع دست بردارید و به فکر خدمت به افراد باشید. اگر به آنچه مردم نیاز دارند یا چیزهایی که می تواند جامعه را بهبود بخشد فکر کنید، بینش شما تأثیر بیشتری خواهد داشت. نه تنها این، بلکه شما می توانید اولین نفری باشید که محصولی پرطرفدار در آینده تولید کنید. وقتی شروع به خدمت رسانی به افراد زیادی می‌کنید، تأثیر تبلیغات شفاهی بیشتر می شود. ناگفته نماند، بازخورد بسیار مفیدتری برای بهبود کاری که انجام می دهید خواهید داشت. ایجاد اختراعی محبوب می تواند بلیت مسیر سریع برای رونق باشد. هیچ کسب و کاری بدون حمایت مردم موفق نیست. به جای پول بیشتر گرفتن از مشتریان خود، به آن ها نشان دهید که واقعا برای بهتر کردن شرایط آنان تلاش می‌کنید.

۴. به یک استارت آپ بپیوندید و سهام تهیه کنید

با استفاده از همان ملاحظات بالقوه برای ثروتمند شدن، داشتن سهام یک یا چند شرکت نوپا می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد. اگر شرکت شکوفا شود و یا به رشد برسد یا به یک شرکت بزرگتر فروخته شود شما نیز سود می‌برید. تنها اقلیت کوچکی از استارت‌آپ‌ها موفق می‌شوند به سود سرمایه‌ای بزرگ دست یابند، بنابراین شانس زیادی ندارید. با این حال، می توانید از قضاوت خود استفاده کنید تا ببینید کدام ایده تجاری و کدام تیم مدیریتی احتمالا موفق خواهند شد. کارمندان اولیه اپل، گوگل و مایکروسافت بر این اساس میلیونر شدند.

۵. چگونه ثروتمند شویم؛ توسعه دادن اموال

خرید، توسعه و فروش ملک همیشه یکی از راه‌های اصلی انباشت سرمایه برای مردم بوده است. وام گرفتن می تواند یک عنصر کلیدی در این روش باشد. فرض کنید ۲۰۰۰۰۰ دلار وام می‌گیرید و ۵۰۰۰۰ دلار پس انداز خود را نیز برای خرید ملک به قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلار کنار می‌گذارید. سپس ملک را توسعه می دهید و آن را به قیمت ۴۰۰۰۰۰ دلار می فروشید. ارزش ملک تا ۶۰ درصد افزایش یافته است و ۵۰۰۰۰ دلار شما اکنون چهار برابر شده و به ۲۰۰۰۰۰ دلار رسیده است. شما باید ایده مناسب را در زمان و مکانی مناسب انتخاب کنید و آن ها را عاقلانه توسعه دهید. به یاد داشته باشید که شما در معرض خطر رونق و رکود در بازار املاک هستید. با این حال، در دراز مدت، این یک راه اثبات شده برای انباشت ثروت است.

۶. در سبد سهام، سهام بسازید.

اگر می توانید سرمایه گذاری‌های ثابتی را در یک دوره طولانی انجام دهید، سهام می‌تواند گزینه خوبی باشد. عاقلانه انتخاب کنید و سود سهام را دوباره سرمایه گذاری کنید، سپس می توانید یک ذخیره بزرگ از ثروت بسازید. مطمئنا سهام می تواند بالا و پایین شود. و بسیاری از سرمایه گذاران کوچک پس از پایین امدن ارزش سهام، خود را می‌بازند. در بلندمدت، سهام می‌تواند‌ به اندازه املاک سرمایه گذاری خوبی باشد و نقدشوندگی بسیار بیشتری داشته باشد. سقوط بازار سهام نشان دهنده فرصت های خرید عالی برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

۷. چگونه ثروتمند شویم؛ راه اندازی یک کسب و کار ولو کوچک

استارتاپ‌های زیادی در سال‌های اخیر با موفقیت همراه بوده‌اند. اگر بتوانید محصول خاصی در بازار تولید کنید و مشتریان را به خود جذب کنید. و کسب و کاری بسازید که نیازی از مردم را برطرف کند، در آن صورت پتانسیل موفقیت شما در بازار زیاد است. شما می‌توانید کسب و کاری مانند خدمات نظافت، یک سرویس تحویل غذا یا یک وبلاگ راه اندازی کنید. احتمالا سال ها کار بسیار سخت برای ایجاد این شرکت طول بکشد.

همه کارآفرینان باید ریسک و استرس زیادی را تحمل کنند. اما اگر بتوانید آن را به پایان برسانید، پاداش‌های بالقوه بسیار زیاد است. این همان کاری است که بسیاری از افراد به شدت ثروتمند انجام داده اند. اگر می خواهید ثروتمندتر شوید و زندگی بهتری داشته باشید، عادت های ساده بسازید. اگر به دنبال یک زندگی پایدار با پول کافی برای امرار معاش هستید، از کارهای روزمره ای که می توانید انجام دهید شروع کنید.

۸. شغلی دوست داشتنی خود را پیدا کنید

شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید. کاری را که دوست دارید انجام دهید و کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. هیچ کس در کاری که از آن نفرت دارد، موفق نمی‌شود. ممکن است مجبور شوید از پایین شروع کنید و به سمت بالا بروید. اما به احتمال زیاد، اگر عاشق کاری هستید که انجام می دهید، انجام آن آسان تر است. شما در واقع از روند رسیدن به اوج لذت خواهید برد. تجربه خود را از طریق سطوح مختلف کاری به دست آورید و در بخش خود مهارت بسیاری کسب کنید. در نظر بگیرید که کار در شرکت های دیگر افق شما را در فرهنگ های مختلف تجاری گسترده تر می کند.

کسب تجربیات بیشتر در موقعیت‌های مختلف، شما را به یک دارایی با ارزش‌تر برای شرکت‌ها تبدیل می‌کند. و شما را به گزینه بهتری برای وظایف رتبه‌های بالاتر تبدیل می‌کند. در نظر بگیرید که چگونه ثروتمندان می توانند با شرکت های دیگر وارد کار شوند، جایی که فرصت های زیادی برای رشد وجود دارد. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید مهارت خود را افزایش دهید و بتوانید درآمد ماهانه خود را چندین برابر کنید

 

۹.چگونه ثروتمند شویم؛ هزینه های خود را کاهش دهید.

بزرگترین مشکل در مسیر ثروتمند شدن برخی افراد این است که آن ها همیشه بیشتر از آنچه به دست می آورند خرج می کنند. زندگی با مصرف کمتر، راحت ترین راه برای ثروتمند شدن خواهد بود. به طور مداوم پیشرفت خود با میزان خرج خود را در نظر بگیرید. از یک برنامه یا صرفا از یک صفحه گسترده اکسل استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه می دانید چقدر پول دارید و به کجا می رود. این به شما امکان می‌دهد تا  مصارف خود و هزینه هایی غیرمنطقی خود را اصلاح کنید. شروع به کاهش هزینه‌های غیر ضروری در زندگی خود کنید.

برای کاهش قبض‌هایتان هر کاری می‌توانید انجام دهید. مطمئن شوید که چراغ‌ها را خاموش کرده‌اید، برای صرفه‌جویی در وعده‌های غذایی در خواربارفروشی برنامه‌ریزی کنید و در مورد غذا خوردن منظم باشید. زندگی‌تان را فقط بر روی نیازها متمرکز کنید و در کوتاه‌مدت مقدار زیادی پس‌انداز خواهید داشت.

۱۰. آن را در بانک خود ذخیره کنید.

برای حمایت از اهداف خود، برنامه های پس انداز را تنظیم کنید. راه هایی را بیابید که در پس انداز پول برای شما مفید است و آنچه را که به شما کمک نمی کند، اصلاح کنید. بسیاری از بانک ها امکان ایجاد حساب های پس انداز جداگانه و همچنین برداشت خودکار را دارند.

با راه اندازی این نقل و انتقالات خودکار، شما به صورت منفعل پس انداز می کنید و باید تلاش کنید، در بانک پس انداز نکنید. یکی دیگر از مواردی که می توانید امتحان کنید این است که در هر بازه زمانی که می خواهید میزان پس انداز را ۱% افزایش دهید. در ابتدا تغییری ناچیز خواهد بود، اما با گذشت زمان متوجه تفاوت بزرگی خواهید شد. به خودتان دلیل و انگیزه برای پس انداز بدهید. همیشه مهم است که برای آینده برنامه ریزی کنید. و پس انداز برای دوران بازنشستگی می تواند یک نکته عالی برای متقاعد کردن خود به دوری از هزینه های بیش از حد باشد.

۱۱.چگونه ثروتمند شویم؛ عاقلانه سرمایه گذاری کنید

سرمایه گذاری بسیار بیشتر از شانس است. یک اشتباه سرمایه گذاری می تواند بخش بزرگی از دارایی های شما را از بین ببرد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که هر زمان در مورد سرمایه گذاری، چه در مورد املاک یا سهام تصمیم می گیرید، دو بار فکر کنید. بهتر است نظرات افراد متخصص را در نظر بگیرید. وارن بافت، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، به شما پیشنهاد می‌دهد که 10 درصد از پول نقد را در اوراق قرضه دولتی کوتاه‌مدت. و 90 درصد را در یک صندوق بسیار ارزان قیمت شاخص S&P 500 قرار دهید تا در صورت سقوط بازار، شما کمتر ضرر کنید.

 

ثروتمند شدن به روش عاقلانه

در زندگی چیزهای بسیار مهمتری از جمع آوری ثروت وجود دارد. چه کسی می خواهد در نهایت ثروتمند، مورد بی مهری، تنهایی و سلامتی ضعیف قرار گیرد؟. با این حال، اگر می توانید از یک زندگی متعادل لذت ببرید و در عین حال ثروتمند شوید، چرا این کار را نکنید؟. ترکیبی از پیشنهادات بالا ممکن است تضمین کننده آینده ای موفق نباشد، اما مطمئنا بسیاری از مشکلات مالی را در زندگی شما از بین می برد. با یک قدم در یک زمان، شاید شما نیز تبدیل به کسی شوید که آرزویش را داشتید.

اخبار مرتبط
اینستاگرام تنها راه برای درآمدزایی در فضای آنلاین نیست اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که پلتفرم درستی برای شماست، لازم است درباره راه‌های مختلف درآمدزایی از محتوای خود بدانید.
پیمان مولوی در پاسخ به این پرسش که بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ چیست؟ افزود: ما می‌گوییم هیچ بازار بهتری وجود ندارد و این‌ها، همه جزو خطای دسته‌بندی است وی اظهار داشت: هر کسی به صورت متناوب چه در دلار، چه در طلا، چه در املاک و مستغلات و چه در خودرو و حتی در سهام با ریسک آن حضور داشته باشد، از ریال خود می‌توان محافظت کند. این اقتصاددان تصریح کرد: در این حالت، به صورت متوسط باید خرید شود، به خصوص در طلا باید این اتفاق بیفتد.
شیطنت‌های ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار ارز و طلا، برای سرمایه‌گذاران دلار و سکه نهایتا منجر به بازدهی سالانه ۲۹ درصدی شد. نرخ تورم براساس داده‌های رسمی در ۱۴۰۲ کمی بیش از ۳۲ درصد است
بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان در میان کوچکترین کشورهای جهان قرار دارند به‌طوری که اقتصاد آنها در مقایسه با تعداد ساکنان آنها بسیار بزرگ است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات