چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

وام و تسهیلات 200 میلیونی بدون ضامن از بانک ملی ٬ بانک مهر ایران و بانک رسالت با وثیقه سهام

30 مرداد 1401
وام و تسهیلات  200 میلیونی بدون ضامن  از بانک ملی ٬ بانک مهر ایران و بانک رسالت با وثیقه سهام

به گزارش بانک اول پیدا کردن ضامن مورد قبول بانک ها جهت دریافت وام و تسهیلات گاهی اوقات از کسب سایر شرایط و ضوابط بانک ها سخت تر است به طوری که درصد قابل توجهی از متقاضیان وام به علت پیدا نکردن ضامن مناسب از دریافت وام منصرف می شوند.

وثتیق مورد قبول بانک ها برای اعطای تسهیلات نیز به جز ضامن معتبر ٬ وثیقه ملکی و یا سپرده و ضمانتنامه بانکی هست که تهیه کردن این موارد نیز برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف غیر ممکن و یا مشکل می باشد.

به تازگی بانک مرکزی تمهیداتی را در نظر گرفته و توثیق وثایق جدید مانند سهام بانکی و ... را در غالب دستورالعملی به بانک ها ابلاغ کرده است.

در آخرین مورد افراد جهت دریافت وام بدون ضامن در بانک ملی ٬ مهر ایران و رسالت می توانند سهام خود را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند.

به گزارش بانک اول مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار شد.

وی ادامه‌داد: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در سه بانک ملی، بانک رسالت و بانک مهر ایران برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی دیروز هم  در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، امروز مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

 

وی افزود: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

 

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با  تنوع وثایق را ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. https://cbi.ir/showitem/23351.aspx

 

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

وثیقه سهام

سقف وام بدون ضامن در بانک ملی ٬ بانک رسالت و بانک مهر ایران در حال حاضر 200 میلیون تومان است.

وام گیرنده باید فاقد چک برگشتی و تسهیلات معوق باشد.

اخبار مرتبط
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات