پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چگونه وام بافت فرسوده مسکن بگیریم؟

30 مرداد 1401
چگونه وام بافت فرسوده مسکن بگیریم؟

به گزارش بانک اول حداکثر مبلغ وام بافت فرسوده مسکن ۱۳۰ میلیون تومان و کمترین میزان آن ۴۰ میلیون تومان است. البته برخورداری از بیشترین مبلغ بستگی به نحوه دریافت وام توسط شما دارد. اگر با قرارداد عاملیت وام دریافت کنید، حداکثر ۵۰ میلیون تومان به شما اعطا می‌گردد. با خرید اوراق ممتاز شما می‌توانید ۱۳۰ میلیون تومان وام بگیرید. برای تسهیلات از محل بدون سپرده نیز حداکثر ۱۲۰ میلیون تومان به شما تعلق می‌گیرد.

شرایط دریافت از وام بافت فرسوده

جهت دریافت وام بافت فرسوده بانک مسکن باید از سند ملک برای ضمانت استفاده کنید و سند تضمین نباید در رهن بانک دیگری نباشد. همچنین، این وام نیاز به سپرده قرض الحسنه دارد، اما اگر برای گرفتن آن از محل اوراق ممتاز استفاده می‌کنید، باید اوراق بخرید.

در اولین قدم، باید از طریق ارائه معرفی‌نامه از طرف شرکت بازآفرینی شهری یا اداره راه و شهرسازی اقدام کنید. علاوه‌بر این، نیاز است تا وام‌گیرنده دارای بدهی معوق یا چک برگشتی نباشد.

حداکثر زمان بازپرداخت وام بافت فرسوده بانک مسکن ۳۰ ماه و مدت زمان بازپرداخت برحسب تعداد واحد مسکونی متفاوت است. برای ۵ واحد مسکونی ۱۲ ماه، ۶ تا ۲۰ واحد مسکونی ۱۵ ماه،۲۱ تا ۵۰ واحد مسکونی ۲۰ ماه، ۵۱ تا ۱۰۰ واحد مسکونی ۲۴ ماه و ۱۰۱ واحد مسکونی به بالا طی۳۰ وقت برای بازپرداخت دارند.

چگونه قسط وام را بپردازیم؟

اگر وام شما سود ۹ درصدی و ۳۰ ماه زمان برای بازپرداخت دارد، باید ماهیانه مبلغ ۱,۸۶۷,۴۰۸ تومان پرداخت کنید.

برای وام با سود ۱۶درصد و ۳۰ ماه زمان بازپرداخت با سقف ۱۳۰میلیون تومان، باید ۵.۲۸۶.۰۷۱ میلیون تومان قسط پرداخت شود.

برای سود ۱۸ درصد نیز،۳۰ ماه زمان برای بازپرداخت وجود دارد و سقف وام ۱۲۰ میلیون تومان است که در نهایت باید ماهی ۲۹.۹۰۱.۰۷۸ میلیون تومان قسط پرداخت شود.

هزینه جانبی دریافت وام بافت فرسوده  حداکثر ۷۸۵ هزار تومان برآورد می‌شود که شامل تشکیل پرونده و حق کارشناسی ملک است. البته این هزینه بنابر سقف وام دریافتی تغییر می‌کند.

اخبار مرتبط
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است
گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
در این بخشنامه همچنین آمده است: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی بند قانونی اشاره شده متعاقباً ارسال خواهد شد. براین اساس، خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات