جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

عرضه سه خودرو «بهمن‌موتور» بدون قرعه‌کشی از ۲۶ مرداد ماه

30 مرداد 1401
 عرضه سه خودرو «بهمن‌موتور» بدون قرعه‌کشی از ۲۶ مرداد ماه

به گزارش بانک اول بهمن‌موتور بلاخره توانست مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کند. بر اساس مجوز یاد شده سه محصول سواری این شرکت یعنی فیدلیتی پرایم تیپ یک (پنج نفره)، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (هفت نفره) و دیگنیتی از تاریخ ۲۶ مرداد سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس متفاضیان قرار می‌گیرد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت آمده است زمان تحویل خودرو‌های یاد شده ۲۳ مهر سال جاری است؛ بنابراین می‌توان این نحوه فروش بهمن‌موتور را همانند فروش فوق‌العاده در نظر گرفت (بازه تحویل خودرو در فروش فوق‌العاده ۹۰ روز کاری است). با این تفاوت که برای این طرح فروش قرعه‌کشی برگزار نمی‌شود و متفاضیان باید به جای ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از مسیر بورس کالا نسبت به خرید خودرو‌های عرضه شده اقدام کنند.

قیمت پایه محصولات بدون قرعه‌کشی بهمن‌موتور

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای فیدلیتی تیپ ۱ (پنج نفره) ۷۵۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که به نسبت قیمت عرضه این خودرو در آخرین فروش سامانه صمت کاهش حدود ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را به خود دیده است.

فیدلیتی تیپ ۲ (هفت نفره) نیز با قیمت ۷۷۲میلیون تومان در بورس کالا قابل خریداری است. قیمت این خودرو نیز به نسبت فروش در سامانه یکپارچه افت ۸۷میلیون تومانی داشته است.

متقاضیان دیگنیتی نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۸۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان از مسیر بورس کالا خربداری کنند.

این در حالی است که قیمت همین خودرو در فروش از مسیر سامانه صمت در تیر امسال ۹۳۵میلیون تومان بود؛ بنابراین دیگنیتی نیز کاهش قیمت ۱۱۳‌میلیون و ۵۰۰هزار تومانی را تجربه می‌کند. البته قیمت این خودرو‌ها با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا به احتمال قوی در زمان فروش قطعی افرایش می‌یابد.

همچنین سقف عرضه برای این خودر‌ها در مجموع ۵۳۰دستگاه و کف آن نیز ۱۲۰دستگاه در نظر گرفته شده است. سهم فیدلیتی تیپ ۱ در سقف ۱۵۵دستگاه و در کف ۴۰دستگاه، سهم فیدلیتی تیپ ۲ نیز همانند فیدلیتی تیپ ۱ تعیین شده است.

سهم دیگنیتی در سقف بیشتر از دو محصول دیگر است و در سقف حدود ۲۲۰دستگاه و در کف همانند سایر محصولات ۴۰دستگاه اعلام شد. همچنین بهمن‌موتوری می‌تواند در مجموع حدود ۷۰دستگاه مازاد بر ۵۳۰دستگاه عرضه کنند.

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات