پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بورس کالا، سود فروش خودرو را به جیب سهامداران بازمی‌گرداند

30 مرداد 1401
بورس کالا، سود فروش خودرو را به جیب سهامداران بازمی‌گرداند

به گزارش بانک اول فردین آقابزرگی گفت: عرضه خودرو‌های تولیدی در بورس کالا می‌تواند به سبب شفافیت و کارا بودن این بازار، نوسانات قیمتی بازار خودرو را کنترل کند. در سال ۱۴۰۰ ما به‌ التفاوت نرخ فروش خودرو‌های تولیدی از درب کارخانه تا بازار آزاد، مجموعا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که سهامداران شرکت‌های خودروساز از سود حاصله بی‌بهره بوده‌اند و همچنین افزایش نرخ‌های پلکانی که شرکت‌های خودروساز در طول یک سال اخیر گرفته‌اند صرفا منجر به افزایش درآمد واسطه‌ها و برخی شرکت‌ها شده است.

وی می گوید: هرچه زمینه فرآیند فروش خودرو‌های تولیدی با عرضه این محصولات در بورس کالا شفاف‌تر شود، به طور حتم افزون بر بازگشت اعتماد سهامداران، شاهد کاهش دلالان و واسطه‌گر‌ها خواهیم بود. با توجه به زیرساخت‌ها و موفقیت‌هایی که بورس کالا در سایر زمینه‌ها داشته، به همین دلیل بهترین محل برای عرضه خودرو است و باید از وزیر صمت خواست به منظور بهره‌مندی از مزیت‌های بازار‌های متشکل و کاهش دلالی و سوداگری با سازمان بورس و بورس کالا همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

طرح عرضه خودرو در بورس کالا در ۲۱ تیر در شورای عالی بورس مصوب شد و قرار است ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه در این بازار عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران

 

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات